wtorek, 30 marca 2021

Marzec w moim wiejskim ogrodzie.


Wiosna w naszym ogrodzie to czas pracy, zmian , nowych nasadzeń i wielkiego siana roślin jednorocznych. 



W tym roku powstał mały domek ogrodowy. Dwa okna z demobilu, dużo desek, bardzo dużo, stare drzwi, które od kilku lat stały oparte o ścianę , przeszkadzały trochę ale czekały też cierpliwie na swoje wielkie wyjście. No i stało się. Kilka dni wolnego , szybki projekt i dużo pracy. Głównie Arka pracy. W tym projekcie byłam bardziej drugim projektantem, pomocnikiem, trzymaczem ;-) konstrukcji , malowałam i ogarniałam teren wokół. No i najlepsze to mogłam wieszać co i gdzie chcę;-))).





Domek jest obok wysokiej grządki , więc jest super praktyczny.


To miejsce na kolekcję moich cynkowych naczyń. Starych i nowych. W cynkowej wanience rosną posadzone w grudniu, kupione za grosze narcyzy. Zimę spędziły w ciemnej piwnicy, a teraz już mają dużo pączków. Już się cieszę jak zakwitną.




Wysoka grządka ma w okresie wiosny taki prowizoryczny stelaż z rurek wodnych. Plastikowe rurki wbite w ziemię, na to biała włóknina i folia , choć w tym roku mam tylko włókninę. Na dzień otwieram by roślinki dostały światła. Rosną już jarmuże , buraki, cebula, rzodkiewka, sałaty.
Przy wysokiej grządce zbieranina skrzynek od wina , w których rosną warzywa. Teraz jest tu siedmiolatka i rukola ale będą zioła, sałaty i pomidory.





















Na werandzie trochę dekoracji na Wielkanoc. 



W ciepły dzień piję tu bardzo szybką kawę, bo zaraz lecę do ogrodu.


Na werandowym parapecie filiżanki i błękitne bratki. Za szybą nasza kotka.



A w ogrodzie przy schodach na werandę mamy stolik , na którym stawiam zardzewiałe dekoracje. Forma do babek, korona i kolekcja maszynek do mięsa.




Mam taką kolekcję cynkowych garów , balii i wiader w których rośnie wszystko: warzywa, sałaty , kwiaty...













Mój ogród ma wiele kolorów, różne zakątki. Ale najwięcej tu błękitu.



Kwiatki rosną w emaliowanych naczyniach. Lubię, bardzo lubię.

W dużym emaliowanym dzbanie gałązki wierzby. Dużo ich mamy bo nasze ogromne wierzby zostały bardzo mocno przycięte.








Niebieskie krzesła, ławeczka i stare gumowce. Już podmalowane. Dodają koloru kiedy w ogrodzie jeszcze mało koloru.


Ale przylaszczki dodają dużo koloru. Kwitną jak szalone.







Przed domem mamy nowe miejsce. Czerwone!!!  Potrzebowałam energii na wejściu. Ławeczka poszła pod pędzel. Arek zamontował płotek. Z jednego płotka powstały dwa. Malutki z przodu i wyższy z tyłu. W tym małym przedogródku już rosną moje ukorzenione hortensje Anabell i Bounty, czosnki, funkie . Będą białe mieczyki , a za płotkiem białe i czerwone malwy, które mają już kilkanaście centymetrów wysokości i rosną w mojej piwnicy pod lampą. Ale o tym innym razem.







Za płotkiem wiosenny ogród pod brzozą. Już pięknie tu i kolorowo.











Dziś miałam chwilkę czasu na kawę na werandzie. Był i serniczek.
Ależ cieplutko i jak słonecznie.









Wędrówki z kawą i aparatem po całym ogrodzie.















Ja tu robię zdjęcia a mała złodziejka podkrada mi serniczek.




















































Mam nadzieję,że spodobał się Wam spacer po naszym ogrodzie. Jak znajdę chwilkę znów napiszę ale nic na siłę. W wolnej chwili.
Uściski i dużo zdrówka kochani.
Kasia


 

43 komentarze:

  1. Spacer po Twoim ogrodzie to czysta przyjemność, sama mając jeszcze nieogarnięty ogród z lubością oglądam dobrze zaaranżowane ogrody. Czerwona ławeczka to hit. Tez mam czerwoną ławkę! Ocynki także. To świetny sposób na niebanalny ogród.
    Domek ogrodowy fantastyczny. I pięknie zagospodarowałaś jego otoczenie. Naprawdę arcyprzyjemne migawki z ogrodu.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i miły komentarz. Ogród powstał z pracy naszych rąk i tego co wokół znalazłam. Bardzo się cieszę ,że Ci się podoba. Zwykła farba i najtańsza ławeczka , a jednak ludzie się zachwycają. I o to chodzi. Buziaki Kasia

      Usuń
  2. Fantastyczny klimat :D jak w zaczarowanym ogrodzie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Judytko dziękuję i zapraszam ponownie, Ściskam Kasia

      Usuń
  3. Przepiękne zdjęcia i urokliwe miejsca. Z ogromną przyjemnością obejrzałam i przeczytałam post. Proszę futrzaną modelkę pogłaskać ode mnie za uchem :) Z przyjemnością jeszcze powrócę do tego wpisu i zdjęć :)
    Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję z całego serca. Modelka wygłaskana . Mruczy z wdzięcznością. A ja pozdrawiam serdecznie z mojego raju w ogrodzie. Kasia

      Usuń
  4. Przepiękne zdjęcia! I tak, czerwień zaskakująca wśród niebieskości. Bardzo ładnie! Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Nib nic a czerwony ożywia ogród. A jak zakwitną kwiaty to będzie bajkowo. Uściski Kasia

      Usuń
  5. Piękne dekoracje, masz styl nie do powtórzenia. Bajka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach dziękuję. Taka moja kreatywna zbieranina;-)) Pozdrawiam Kasia

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Draga mea,
    Cata bucurie, frumusete, soare si culoare! Incantator!!!
    Cele mai calde salutari,
    Mia

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu jak u Ciebie pięknie. Podjadam budyniowe ciasteczka i czytam Twój długo wyczekiwany wpis - pełnia szczęścia. Życzę zdrowia i udanego śmigusa - dyngusa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda zapraszam na nowy post już bardziej letni. dziękuję Buziak Kasia

      Usuń
  9. Ale pięknie! Wszystkiego dobrego na tę końcówkę świąt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję . Trochę późna ta odpowiedż bo już lenie pozdrowienia. Ale od serca. Buziaki Kasia

      Usuń
  10. Fantastyczny klimat i jak dużo zdjęć ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ach tych zdjęć zawsze dam zbyt dużo ale trudno się zdecydować;-) Pozdrawiam Kasia

      Usuń
  11. Jak cudownie, że niedługo znów wszystko tak pięknie zakwitnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadam na komentarz a ogród kwitnie całym łanem kwiatów. Pozdrawiam i dziękuję Kasia

      Usuń
  12. super, widać kawał włożonej pracy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę się nazbierało, ale efekt jest więc warto było. Pozdrawiam i dziękuję Kasia

      Usuń
  13. widac wielki nakład czasu i ciężkiej pracy, wspaniały blog, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję , bardzo mi miło. Praca i pasja i powstało co powstało. Dziękuję i pozdrawiam serdecznie Kasia

      Usuń
  14. Czekam na aktualizację ogrodu w maju! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No już jest tylko lipcowa. Ale jest. Buziaki Kasia

      Usuń
  15. Teraz pewnie jest jeszcze ładniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpiękniej w czercu i sierpniu. Pozdrawiam Kasia

      Usuń
  16. A jak wygląda maj w Twoim ogrodzie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz możesz zobaczyć lipiec bo maj przegapiłam. Pozdrawiam i zapraszam Kasia

      Usuń
  17. no piękny ogród :) marzenie mieć taki, ahhh, może kiedyś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia to było moje najwieksze marzenie i jak zobaczyłam łan chaszczy to skakałam z radości. A potem powstał ogród. Wszystko w swoim czasia. Buziaki i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Czy w Waszym domu korzystacie z inteligentnego oświetlenia? Osobiście mogę Wam polecić oferte ze strony https://spectrumsmart.pl/ , gdzie znajdziecie najróżniejsze oświetlenie smart w bardzo dobrej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dużo z tego blogu się dowiedziałem. Ta wiedza na pewno bardzo mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie moje doświadczenia życiowe ale sprawdzone więc może coś się przyda. Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie. Kasia

      Usuń
  20. Jak chronicie swój dom? Widziałam ostatnio ciekawą ofertę na stronie https://ivel.pl/k467,monitoring-monitoring-ahd-kamery-ahd.html na urządzenia i sprzęty do monitoringu. Bardzo fajne oferty i atrakcyjne. Znajdziecie tez mnóstwo informacji na ten temat. Może warto w to zainwestować.

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej, a powiedz mi - czym chronicie ogród przed wścibskimi gapiami? Pokaż proszę ogrodzenie?

    OdpowiedzUsuń
  22. cudowne miejsce, cudowne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy artykuł, ciekaw jestem czy tylko każdy pamięta żeby takie cuda zabezpieczać. Natknąłem się ostatnio na artykuł o tym jak zabezpieczać dom https://www.soneo.pl/blog/wlamanie-do-garazu-jak-sie-zabezpieczyc/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...