piątek, 10 stycznia 2014

Kuchenny obrazek i słoneczna zapiekanka


Hej hej ale gafa... jaka ze mnie gapa , niechcący wrzuciłam na bloga post, który miał zostać dokończony :-0 I właśnie przed chwilką wchodzę sobie na bloga i zaglądam na nowe wpisy z innych blogów , a tam Dom pod brzozą ..., ojej aż mnie zatkało;-0 . Wchodzę na bloga , a tam 4 komentarze.
Hi hi więc na szybko dopisuję treść. Ale gafa- przepraszam. To chyba mój komputer się starzeje:-))

W mojej kuchni brakowało jakiegoś ciekawego detalu, a że my lubimy wszystko co stworzone przez nas więc powstał taki oto obrazek.
Stare drzwiczki od kredensu ( o nie nie ... nie oderwałam ich od kredensu, takie już samotne drzwiczki dostałam) zostały wyczyszczone z farby , postarzone i zabejcowane  hi hi kawą rozpuszczalną hi hi z powodu braku wosku w kolorze antycznego drewna. Jak to się mówi z braku laku dobry kit. A obrazek musiał być natychmiast zrobiony i nie było czasu na wycieczkę do marketu po wosk.
To była działka mojego męża. Ja wydrukowałam zdjęcia dzbanków do herbaty i wkleiłam do ramek.


W sklepie ze starociami kupiłam łyżkę i widelec i mój silny mąż nadał im kształt haczyków, a potem zamontował na obrazku. W domowej szufladzie ze starymi sztućcami znalazłam małą chochelkę. Arek przykręcił ją do ramki , a ja włożyłam i zapaliłam :-) świeczkę.








Mamy fajny obrazek wielofunkcyjny, bo to też świecznik, wieszaczek i uzupełnienie kolekcji niebieskich imbryczków z pólek na drugiej ścianie.
A poniżej mój nowy czajnik elektryczny, bardzo mi się spodobał ten kwiatowy wzór. Idealny do mojej kuchni.



A tą słoneczną zapiekankę zrobiłam ostatnio na kolację dla mojej znajomej. Tu podaję link do przepisu http://italianchips.com/spinach-pie/.Wyszła bardzo dobra ale jeszcze lepiej smakuje z sosem pomidorowym.  Jak ktoś będzie miał problem z tłumaczeniem ( u mnie tłumaczy się automatycznie)  to podam przepis po polsku.

Robiąc zapiekankę - robiłam też zdjęcia krok po kroku.






A poniżej smażone banany. Coś dla miłośników bananów i cynamonu. Przepis pochodzi z Afryki  z RPA. Mi bardzo smakuje. Banany podsmażamy na odrobinie masła, dodajemy miód ( brązowy lub biały cukier) , dodajemy laski  cynamonu (lub posypujemy cynamonem) można polać śmietanką 30. Słodkie i aromatyczne. Ja robię zawsze gdy mam nadmiar bananów o wątpliwej urodzie.


Kochani , przepraszam za dzisiejszą blogową gafę. A jutro obiecuję podać przepis na sernik mojej mamy. Życzę Wam miłego wieczoru.
Ściskam Kaśka



22 komentarze:

  1. Ale te zdjęcia śliczne i apetyczne! Jedzonko niesamowite a te wieszaczki - cudaczki świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Goście byli zadowoleni z kolacji.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Mniam ale to wygląda! Takie włoskie słońce w tym zobaczyłam:)
    Teraz poproszę o treść posta i przepisik albo to tylko ja nic nie widzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Treść posta już dodana - gapa ze mnie. A przepisik z Włoch i ja też widzę włoskie słoneczko.
      Buziaki

      Usuń
  3. Uwielbiam takie ozdoby a patrząc na te pyszności ślinka mi leci....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię wszystkie domowe ozdoby i przydasie.
      pozdrowionka

      Usuń
  4. świetne te pomysły na łyżki :)) jakbym iała dom w takim stylu-już bym wyginała :))
    no i pomysł na jedzonko-super! nie wiem czy nie odgapię :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyginaj śmiało bo to fajne wieszaczki do kuchni.
      Pozdrawiam Kaśka

      Usuń
  5. Super pomysłowy i śliczny wieszaczek:) Jedzonko wygląda wspaniale i kusząco. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kuchenny obrazek, spowodowal u mnie obwis szczeki...Piekny jest!
    I te przepisy-mniam;))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakochałam się ;)
    Trafiłam dziś na Twojego bloga i od pierwszego wrażenia się zakochałam.
    Pięknie tu , bardzo inspirująco i wieje pozytywną energią ...
    Z pewnością bede tu stałym podczytywaczem .
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj
    Rewelacyjny pomysł z kuchennym obrazkiem.
    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny obrazek i z wieszakami. Fantastyczny pomysł!
    O.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kasiu zapiekanka wygląda obłędnie, chętnie skorzystam z przepisu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten obrazek, a zwłaszcza wieszaczki rewelacyjne, przepis na zapiekanke kupuję;))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta zapiekanka wygląda bardzo apetycznie. Na pewno wypróbuje! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. super te swiecznik z chochelki , muszę zgapić , tyko chochelki odpowiedniej brak ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo smakowite przepisy. Efektownie i smacznie to wygląda. Mi jak zostają banany to gniotę je i zapiekam z kasza jaglaną - plus śmietanką słodką , jestem uzależniona od tej potrawy :) . A teraz dzięki Tobie mam kolejny sposób na wykorzystanie bananów:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny, oryginalny i jednocześnie praktyczny obrazek!
    A słoneczny kształt chyba podkradnę na jakieś świąteczne paszteciki

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne zdjęcia kuchni, bardzo inspirujące. Mam w planach zakup domu z poddaszem i już wiem, że na pewno urządzę go w podobnym stylu. Jest on według mnie bardzo przytulny i od razu sprawia, że człowiek czuje się w danym pomieszczeniu dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Słoneczna zapiekanka to smak lata w każdym kawałku. Warzywa, ser i soczystość - połączenie, które rozgrzewa serce!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo oryginalny pomysł na swieczniki :) Cała stylizacja pomieszczen jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...