poniedziałek, 13 kwietnia 2020

Wiosna w domu i ogrodzie pod brzozą oraz kreatywne DIY.





Dzień dobry w drugi dzień świąt. Jak zwykle przepadłam i wracam z życzeniami świątecznymi. Życzę Wam zdrowych i spokojnych świąt. Zdrowie najważniejsze więc dbajcie o siebie i zostańcie w domu. My grzecznie siedzimy w domu i ogrodzie , a  powiem Wam szczerze ,że wcale nie czuję się jak na kwarantannie. Nadrabiamy domowe i ogrodowe zaległości.

Rozpieszczamy się długimi śniadaniami, kawą i ciastem w ogrodzie, domowym chlebem i drożdżówkami. Do tego dużo ruchu w ogrodzie i świat steje się piękniejszy.


U nas proste dekoracje. Koronkowe jajka od Moniki wiszą na gałązkach wierzby z naszego ogrodu. Emaliowany dzban kupiłam jeszcze w grudniu i wiedziałam,że to będzie baza do wielu domowych i ogrodowych dekoracji. 



Kolorowe sałatki z dodatkiem ogrodowego szczypiorku dodają nam energii.












  Te małe pastelowe jajeczka skradły moje serce. Niestety tak szybko jak pojawiły się jako ozdoba, tak szybko znikły. Szkoda.




Jestem trochę staroświecka ale kocham koronki, kratki i błękity.


 Pasztet wielkanocny z przepisu babci Heli jest z nami co roku. Mama piecze go na każdą Wielkanoc. Kiedyś babcia go wypiekała. Uwielbiamy z chrzanem domowej roboty;-)





Lubię takie malutkie, słodkie dekoracje;-) i koniecznie w zestawieniu z bukszpanem.





Pyszna babka cytrynowa musi być. 



Wielkanoc musi być słodka.



Na kuchennym parapecie zieleninka w foremce na babkę i jajko z mchu.




Oczywiście szydełkowe zazdrostki to dekoracja numer jeden mojej sielskiej kuchni.




Przed świętami upiekłam jabłecznik, a z resztek ciasta Bartek zrobił maleńkie zajączki.







Nasz Bartek uwielbia ciastkowe zabawy. 







A teraz opowiem Wam o nowości w naszym ogrodzie. Huraaa. Mamy kurnik.
I to jaki. I z czego?


Kurnik to przerobiony domek ze ślizgawką , który był intensywnie używany przez naszego Bartka. Bartek wyrósł, ślizgawka trafiła w dobre ręce ,a z domku powstał kurnik. Oczywiście wykonawcą jest Arek z moją pomocą;-). Dołożyliśmy kilka desek , które leżały na strychu, kilka płyt od taty, stre okno i łaty od stolarza. 


Po kury pojechałam z tatem. 50km i są. Całe 6 sztuk i mamy już pierwsze jajeczka.



Radość z posiadania własnych kur bezcenna. A przed kurnikiem mała rabatka na truskawki, poziomki i czerwone, emaliowane naczynia.




Po naszym mini trawniku biega nasza króliczka Luśka.





Chyba to nasze ulubione miejsce.


Podlewany intensywnie truskawki. Dostały obornik i dobry kompost. Czekamy na pierwsze owoce.





A gniazda dla kurek ukryte w takiej pięknej skrzyneczce z kogutkiem.


 A to nasze dziewczyny;-)






Nasz hodowca kur zaprasza do ogrodu.






Szaleństwo w ogrodzie też musi być.


A w wloierze możemy siedzieć całymi dniami.



Lusia też szczęśliwa obserwuje kurki.


A oto migawki jak powstawał kurnik. Wygonawca mój prywatny mąż Arek. 







Pomysły na recykling. Wszystko może się przydać, nie marnujemny nic.


Zobaczcie jaki wulkan energii i pomysłów.




Rama na okno i to uchylne.




A teraz moje dzieło. Kogucik.

Projekt odręczny.




Wycinamy ręcznie. Potrzeba trochę cierpliwości.


Jest kogut. Sztuk dwie.






T teraz mam dwa pomysły. Ten wycięty zostanie postarzony i zamaontowany na skrzynce z gniazdami dla kurek. A drugi -ten otwór w kształcie koguta zostanie powieszony nad kurnikiem. 
I tu z pomocą przychodzi marka RYOBI. Jakiś czas temu dostałam propozycję by przetestować taker Ryobi. Jaka radość. Idealna propozycja dla mnie, kreatywnej osoby, która uwielbia przeróbki i kreatywne projekty.


Postanowiłam nabić siatkę od tylnej strony mojej dekoracji.



Pomocnik już czeka  w gotowości.


To zobaczymu co potrafi taker i jak długo wytrzyma akumulator.




To jedziemy ze szywkami. Bije mocno i solidnie. Ale zabawa. I jak lekko to idzie.





Jest mega. Ale frajda.




Tadam i gotowe. W prezencie dostałam jeszcze fajne rękwice i okularki. Dziewczyny piszcie do Ryobi , możecie dostać fajne narzędzia. Warto .









Jeden kogutek tu.


A drugi tu.






Ale powiem Wam ,że taker był bezcenny do wykonania woliery dla kurek.
Był sprytny, mocny a z bateri zeszła może 1/4 mocy. Bez tego takera nasza woliera by nie powstała. Polecam z całego serca.















Woliera powstała z drewnianych łat, siatki hodowlanej i chyba tysiąca zszywek. Taker spisał się na medal , a my jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami kurnika z wolierą.









Nawet stara opona znalazła zastosowanie. To suchy basen z piaskiem dla kurek.
 A co w ogrodzie?





























Tkie ogrodowe migawki. 
W ogrodzie wszystko rośnie jak na drożdżach i codziennie kwitnie coś nowego. Może znajdę nareszcie czas by pokazać więcj z naszego ogrodu? Kto wie. Uściski z domu pod brzozą Kasia







23 komentarze:

  1. Draga Kaska,
    Poze frumoase cu fericita ta familie, in mijlocul miraculoasei naturi dar si in decorul dulce al sarbatorilor!
    O viata de calitate, pe scurt.
    Primavara cu razele ei de soare, cu inmiresmate flori si zumzet de albine ne ajuta sa petrecem timp bun in gradina. Vesela zona pentru animale este incantatoare.
    Imbratisari, Mia

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze CUDOWNIE !

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście więcej ogrodu. Piękna woliera i świetny pomysł na wykorzystanie domku. Piękne wykonanie i w ogóle sympatycznie u Was :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak przyjemnie ogląda się Wasze zdjęcia. Pięknie. Pracowicie. Kreatywnie.
    Pozdrawiam mocno! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jesteście genialni. Ogród cudowny, miło było znów się po nim przespacerować. Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra Aśka

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, naprawdę... Pięknie spędzacie czas... U nas z pomysłami podobnie... Kiedyś wielka opona od traktora służyła za piaskownice... Teraz posłuży jako wielka donica dla dyń... A wanna jak co roku sądzimy w niej ogórki. Woliera świetna... Super ta maszynka taker... Przydałaby się nie powiem, dasz namiary??? Jeżeli mnie pamiętasz, to wiesz ze my tak pod lasem mieszkamy... I powiem szczerze że też tej kwarantanny nie odczuwamy... Ja w domku od 2 miesięcy, wypadek w pracy miałam i w domku najlepiej się kurować... Jeszcze ten czas brzydki... Nadrabiamy zaległości... Jest super jeszcze jak super pogoda to już całkiem bajka. Pozdrawiam świątecznie i czekam na kolejne wieści

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych Świąt🐣. Jak zawsze wszystko zachwyca. Uwielbiam tu zaglądać i podglądać. Kurnik moje marzenie Wasz jest cudny. Cieszę się, że jest nowy wpis na bloga zawsze humor mi się poprawia jak mogę tu zajrzeć, jeden z moich ulubionych blogów taki w moim klimacie.Właśnie dzięki temu blogowi pokochałam markę GG i LB. Zaglądam do Waszego sklepiku i w miarę możliwości wypełniam swoje kąty cudownościami od Was. Pozdrawiam cieplutko Julita

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju jak u Was pięknie, te zdjęcia, ten kurnik same ochy i achy. Bosko.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo zdjęć , ale było mi miło wpaść do ciebie. Wszystko śliczne ale kurnik mnie powalił, zazdroszczę i wykonania i możliwości hodowania kur.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna fotorelacja! Żałuje, że nie mieszkam w domku i nie mogę poszaleć w ogrodzie, ale nadrabiam roślinkami w domu. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zobaczyłam ten piękny, wielkanocny stół i przypomniała mi się Wielkanoc u babci. W tym roku nie mogliśmy do niej pojechać, więc tym bardziej tęsknię! Tak piękny strój może cudownie nastroić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie i pomysłowo. Często inspiruję się pomysłami z bloga .Mam pytanie. Czy tylko mnie nie wyświetlają się wszystkie zdjęcia?

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo jestem ciekaw jak chodowla kur sprawdzi się w praktyce i czy domek będzie wystarczającą ochroną nocą przed lisami itp. Rozumiem że woliera ma chronić przed ptakami drapieżnymi

    OdpowiedzUsuń
  14. I am very happy with this article because I learned a lot of interesting information. web site

    OdpowiedzUsuń

  15. Actavis Promethazine Codeine

    Codeine Linctus Syrup
    Hi tech promethazine
    CODEINELEGAL LEAN
    Phenylephrine HCl / Codeine /Promethazinepromethazine vc with codeine oral solution

    Purple Peach-Mint Flavor (16oz)
    WOCKLEAN
    TEK.LEAN Red (8oz)
    Welcome to Wocklean codeine store where you have the opportunity to buy promethazine with codeine , codeine Phosphate,codeine cough syrup and others such as wockhardt codeiene and wocklean purple syrup.Codeine belongs to the class of medications called narcotic pain relievers This medication is used to relieve mild to moderate pain.
    Actavis Promethazine Codeine
    Codeine Linctus Syrup
    Hi tech promethazineCODEINE LEGAL LEAN

    OdpowiedzUsuń
  16. Welcome to Wocklean codeine store where you have the opportunity to buy promethazine with codeine , codeine Phosphate,codeine cough syrup and others such as wockhardt codeiene and wocklean purple syrup.Codeine belongs to the class of medications called narcotic pain relievers This medication is used to relieve mild to moderate pain. It works by blocking pain signals that are sent by the brain to various areas of the body.Codeine is also used to control coughs when non-narcotic cough suppressants don’t work. The drug works on the brain to suppress the cough reflex. Codeine is in liquid form called codeine cough syrup ad tablets called codeine phosphate with varied dosages ;Each tablet contains 30mg Codeine phosphate hemihydrate and 16.00mg lactose BP
    codeine side effects
    promethazine codeine syrup
    codeine cough syrup
    Codeine Cough Syrup For Sale
    what is codeine
    how long does codeine stay in your system
    codeine phosphate
    cough syrup with codeine
    promethazine with codeine
    Buy Codeine PhosphateTablets
    promethazine with codeine syrup
    codeine syrup
    purple drank
    purple syrup
    red syrup
    promethazine for sale
    buy promethazine
    buy promethazine with codeine
    buy codeine cough syrup
    Wocklean codeine store
    Buy Promethazine With codeine Online
    Wocklean For Sale
    Can I Buy Painkillers Online Without Prescription
    Buy Promethazine With codeine Online
    TEK.LEAN Red (16oz)
    TRIS PROMETHAZINE AND CODEINE SYRUP
    Valium (Diazepam)
    Phenylephrine HCl / Codeine / Promethazine ACTAVIS LEGAL LEAN
    Actsyrup Purple Peach-Mint Flavor
    AKA LEAN
    Akorn Promethazine
    Buy Tussionex (Chlorpheniramine & Hydrocodone) Syrup

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdjęcia są przepiękne! Nie mogę oderwać od nich wzroku. Śliczny ogród, pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Skontaktowałem się z tą firmą z prośbą o usunięcie pleśni i kamienia z kabiny prysznicowej. Przyjechała dziewczyna, prawdziwa profesjonalistka w swojej dziedzinie. Po jej pracy nie rozpoznałam budki, jako nowej !!! I niedrogie https://otomistrz.pl/sprzatanie-domu/zielona-gora/. Dziękuję bardzo!!! Skontaktuję się z Tobą ponownie!)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo dobrze zrobiłem ,że tutaj wszedłem. Z tego artykułu bardzo dużo się dowiedziałem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Przepiękny wystrój stołu, aż nie chce się odchodzić od niego

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepiękny ogród przygotowany na lato i opalanie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawie ile osób wchodzi na ten blog. Bardzo mnie to interesuje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...