niedziela, 25 czerwca 2017

Wakacje we własnym ogrodzie



 Czy to możliwe by spędzić wspaniałe wakacje we własnym ogrodzie? Czy raczej ogród kojarzy się Wam z pracą, chwastami i komorami?
Dla mnie najlepsze wakacje to te ogrodowe, choć lubię wyjeżdżać i z każdego wypadu przywożę cudowne wspomnienia, piękne zdjęcia i masę pomysłów.
Ale ja uwielbiam mój ogród, pracę w nim, zapach świeżej ziemi i poranną rosę. Lubię chodzić w szlafroku z kubkiem kawy i podziwiać jak świat budzi się do życia.
Mamy małe i duże dziecko :-). Małe z energią 4 latka i pomysłami potrzebowało więcej miejsca w ogrodzie. W miejscu gdzie kiedyś był gołębnik- powstała nasza prywatna plaża. Bartek uwielbia to miejsce i może przesiadywać godzinami na ciepłym piasku. Starszy Patryk ( stary syn ;-))z energią 21 latka woli usiąść w koszu plażowym i poczytać coś na telefonie. Arek lubi to miejsce wieczorem, gdy siadamy razem i długo rozmawiamy.
Bynajmniej miejsce zapomniane i omijane jest użytkowane bardzo intensywnie.
A wystarczyło przygarnąć za przysłowiowe dziękuję - niebieski kosz plażowy, przywieźć dużą przyczepę piasku, postawić donice z lawendą, rozłożyć muszle. Posadziłam 4 sztuki rokitnika, który przyjął się i może za rok wyda pomarańczowe owoce. Pierwszy raz spotkałam te rośliny na Rudze. Byłam zachwycona wyglądem rośliny ,smacznym sokiem i pysznymi przetworami.
Teraz czekam na moje własne rośliny. Obok plaży rosną dwie wierzby, których gałązki zwisają prawie do ziemi. Pięknie szmerają na wietrze . Kiedyś chciałam by utworzyły łukowate wejście do naszwego ogrodu od strony rzeki. Ale natura ma swoje prawa i nic na siłę. Wierzby rosły zbyt szybko ( a to bardzo mnie cieszy bo cenię prywatność w ogrodzie) i trudno było je formować.
Mamy też małą brzozę , trzecią w ogrodzie, w końcu to dom pod brzozą;-) - i gdy podrośnie to będzie szemrała swoimi listkami. Uwielbiam brzozy na wietrze.

Taboret przemalowałam na niebiesko, a na nim postawiłam skrzynkę od mandarynek. Gdy w zimie kupuję mandarynki w zgrabnych ,drewnianych skrzyneczkach - to zawsze szkoda mi ich wyrzucić , maluję je na różne kolory i wykorzystuję do wszystkiego.

Poduchy w gwiazdki to oczywiście Dekoria. Moje ukochane  tkaniny. A że lubię gwiazdki i w zimie i w lecie, więc białe poduszki w niebieskie gwiazdki świetnie wpasowały się w klimat ogrodowej plaży.
Na krzesełku lekki pled od IbLaursen w letnie paseczki. Pled mam od kilku lat i ciągle świetnie wygląda. Dlkatego też do naszego sklepiku zamówiłam kilka sztuk, bo uważam ,że są super jakości i są piękne na lato. Jak ktoś szuka pledu to tu link do naszego sklepiku KREDENS BABCI HELI
A poduszki z Dekorii też mamy w naszym stacjonarnym sklepiku, a te ze zdjęcia są moje i nie oddam:-))

Lawenda kwitnie i pięknie rośnie. Musiałam dosadzić kilka sztuk bo niestety wymarzły. Ale wiem ,że jak już się zaklimatyzuje w ogrodzie, to i zima jej nie straszna.


Te cienkie listki to rokitnik. Posadziłam i dziewczynkę i chłopczyka, wtedy mam pewność  ,że będę miała owoce. 
Konewka zawsze pod ręką. Dla mnie konewki mogą stać w każym miejscu, a mam ich całkiem sporo. Dla Bartka to najlepsza zabawa. Podlewa wszystko i wszędzie, co mnie bardzo cieszy.


Stolik pod tacą właśnie został przemalowany. Był kiedyś kwietnikiem. Teraz testując farbę do ogrodów, wszyscy wiemy z jakiej reklamy ;-) pomalowałam go na błękitno. Jestem nim zachwycona. Farbą też i polecam do ogrodu.




Jak plaża to oczywiście biało - niebieskie paski. Uwielbiam i w lecie chodzę w pasiastych koszulkach. Marine;-)) i wakacje są wszędzie. 


Do picia mrożona herbata. Ja wybrałam z rozmarynem i cytryną . Do tego dużo lodu. 





A po drugiej stronie plaży mamy taki ciemniejszy kącik pod drzewami. Bardzo miłe miejsce . No i te rabaty kwiatowe. Margaretki rozrosły się i tworzą zwarte kępy. 



Konewka i biała drabinka. Dekoracja ale jaka praktyczna.




Nasz kącik w zacisznym miejscu jest cudowny. Oczywiście króluje niebieski kolor.

Poduchy z Dekorii , tym razem w paski. Seria Marina. Polecam jak szukacie do ogrodu, na balkon albo do letniej kuchni. Idealne do prania, łatwe do prasowania. 






 Ale żeby nie było,że tylko wypoczywamy w ogrodzie.
Jest też bardzo dużo pracy.


Trzeba pdlewać.


I podlewać;-)


I tu też trzeba podlewać...




A wodę mamy z ..... kranu- i to jakiego. Arek wyczarował taki świetny kran w naszym ogrodzie.



I wystarczy przekręcić , a woda leci bez końca. Czary;-)
Już wkrótce będzie krok po kroku jak zrobić sobie zaczarowany kran. 


A w ogrodzie trzeba zawsze coś przyciąć . I nie zawsze przydadzą się teleskopowe narzędzia. Czasami stare metody są najlepsze. Bartek na plecy i tniemy. Ten piękny kapelusz i inne gadżety dostałam od tu link  GARDEN GIRL do testowania. Przetestowałam i to jak. W najtrudniejszych warunkach. Sprawdziły się świetnie, a ja zostałam ambasadorką Garden Girl. Cieszę się i z dumą noszę kapelusz;-)





Czasami też trzeba odpocząć. Ja biegnę do ogrodu, a Wam życzę miłego popołudnia. Dziękuję za komentarze. Ściskam Kaśka








23 komentarze:

  1. Fajnie Kasiu w Twoim ogrodzie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny ogródek, a pomysł z mini plażą w ogródku jest bardzo ciekawy. Mam daleko do morza, więc pomyślę o takim rozwiązaniu 😊 kosz plażowy może służyć do odpoczynku przy kawie, czytania i spania ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia. Znam technologię takiego kranu :). I zazdroszczę możliwości odpoczywania w ogrodzie. Mnie się nie udaje. Może uda mi się na chwilę przysiąść i zaraz lecę coś robić. Niestety, aby wypocząć muszę wyjechać inaczej się nie uda. Za dużo jest do zrobienia abym mogła udawać, że nie widzę... nie umiem nad tym panować :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcie, super pomysły :-) świetny post. Takie wakacje są wyśmienite :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie u Ciebie :) Ja także uwielbiam wakacje w ogrodzie, chociaż oczywiście wyjeżdżać lubię także :) Kran magiczny jest super:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie Kasiu i bardzo wakacyjnie. U mnie niebiesko na tarasie, żeby czuć sie na wakacjach codziennie ;-) Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój ogród zapiera dech w piersiach. Jesteś bardzo pomysłową, kreatywną kobietą, a do tego piszesz z żartem. Uwielbiam to, jak pokazałaś podlewanie. :D Świetnie.

    Stworzyłaś tyle urokliwych miejsc. Nic tylko się zachwycać. Kran jest świetny.

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki wypoczynek to ja po prostu kocham !!! Wypoczywam i męczę się, bo podlać trzeba, wykopać coś, przesadzić, odchwaścić, ale potem jaka zadowolona jestem, że mam swój własny wkład w ogród. Kawałek prywatnej plaży w zakątku ogrodu - cudo i bajka !!! Pięknie to wszystko udekorowałaś. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne fotki, szczególnie ta ostatnia, po ciezkiej pracy odpoczynek😀 piękny ogródek i kolory pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  10. W takim ogrodzie to aż chce się spędzać wakacje!

    OdpowiedzUsuń
  11. super, w moim ogrodzie również by się zmieściło:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie u Ciebie. Tak spędzone wakacje pasują mi w stu procentach :) i ten kran...

    OdpowiedzUsuń
  13. pięknie, cudownie i super pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialny pomysł:) Marynarski klimat we własnym ogrodzie. Gratuje pięknych zdjęć;) I oczywiście nie mogę się doczekać wyjaśnienia zagadki magicznego kranu;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pomysł pomysłem, ale przede wszystkim gratuluję realizacji - ta wyszła naprawdę super:)

    OdpowiedzUsuń
  16. To wygląda naprawdę imponująco!

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeglądam przeróżne blogi i poszukuję różnych inspiracji na własny ogród, który będę tworzyła w przyszłym roku. Trzeba jednak przyznać, że mnóstwa rzeczy się dowiedziałam. Między innymi tego, że dobrymi środkami do nawożenia są http://www.substral.pl/ i dowiedziałam się, kiedy najlepiej sadzić dane rośliny.

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepięknie to wszystko urządzone. Wcale nie trzeba wyjeżdżać żeby spędzić miło czas, odpocząć przede wszystkim. Ja też nigdzie nie wyjeżdżam daleko w te wakacje. Nie wiem jeszcze jak to się wszystko ułoży. Dla mnie nawet wypad nad jezioro to fajna forma spędzenia czasu. Co prawda przydałby się kajak 1 osobowy , ale to się coś pomyśli.

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna rzecz projektować tak ogrody, ładnie ci to wychodzi :) Może pomyślisz o tym by zająć się tym profesjonalnie? Wystarczy tylko studia ukończyć

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja jestem zdania, że jak najbardziej sam ogród jest świetnym miejscem i muszę dodać, że ja również nastawiam się na posiadanie fajnych mebli ogrodowych. Nawet niedawno widziałem w https://ogrodolandia.pl/ świetny wybór właśnie mebli dla każdego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...