poniedziałek, 1 kwietnia 2013

Sznurkowe pisanki krok po kroku


Krok 1.
Potrzebujemy wydmuszki lub inne np. plastikowe jajka.

Krok 2.
Potrzebne będą różne sznureczki, kolorowa mulina. Ja wybrałam mulinę w odcieniach niebieskiego.

Krok 3.
Kolorowe tasiemki przydadzą się do wykończenia pisanki.

Krok 4.
Nożyczki, klej (np. magic glue) oraz pędzelek.
 
 Krok 5.
Przy pomocy patyczka do szaszłyków przeciągamy sznureczek przez jajko.

Krok 6.
W dolnej części jajka sznureczek rozwarstwiamy i przyklejamy do skorupki. mamy wtedy pewność, że sznureczek się nie wysunie z jajka.

Krok 7.
Smarujemy górną część jajka klejem i zaczynamy przyklejać sznurek.

Krok 8.
Teraz czas na odrobinę fantazji. Przyklejamy kolorową mulinę w dowolnych kombinacjach.

Krok 9.
Dla dekoracji dodajemy kolorowe tasiemki lub pojedyncze kwiatuszki.
 

Krok 10.
Cieszymy się z wykonanego jajka i czynność powtarzamy.
Uwaga ta zabawa bardzo wciąga.








Pisanki z gęsiego jaja.

 

Krok 1.
Potrzebujemy gęsie jajo. Może być kurze ale one są bardziej kruche i trzeba uważać by przy końcu pracy jajko się nie zgniotło.

Krok 2.
Potrzebujemy małą wiertarkę typu Dremel ( cały zestaw dla majsterkowiczów innej firmy kupiłam za ok 100 zł) I do dzieła. Wiercimy małe otworki , kwiatuszki , co tylko nam wpadnie do głowy.
Uwaga ! Wiercimy na zewnątrz i uważamy by nie zapylić sobie oczu!!! 


Krok 3.
Gotowe jajeczka wieszamy na wierzbowych gałązkach, układamy w wiosennych donicach z kwiatami lub wkładamy do wiklinowego koszyczka.
Pisanki możemy pomalować farbą lub polakierować. 
 
Posted by Picasa

7 komentarzy:

  1. Wesołych Świąt Kasiu!
    Od dawna choruję na ten jajecznik z kogutem! Jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te sznurkowe, za rok muszę o takich pomyśleć :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Radosnych świąt !Jajka super pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne te jajka mulinowe:)
    uściski!

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam do Was z innego bloga :) i juz zostaję ! jednym tchem przeczytałam kilka postów i jeszcze mam co czytać. Wspaniałe miejsce, przytulne, swojskie wnętrza. Zachwyciłam się!

    pozdrawiam
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny blod z miłą chęcią dołączę do grona obserwatorów :)
    Jajka wyszły super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne i te sznurkowe i te ażurowe!
    chowam pomysł na przyszły rok :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...