poniedziałek, 29 kwietnia 2013

W szklarni i ogrodzie.



 W szklarni pięknie się zazieleniło. Dynie w świeżym, zielonym kolorze mają już dwa duże listki.


Wysiałam dynie na zapiekanki i zupy. Nie wiem jak się nazywają bo nasiona wybrałam z kupionej w sklepie dyni. Była w pięknym , pomarańczowym kolorze i dlatego nazwałam ją dynią pomarańczową. Jej ogromnym plusem jest to,że nie trzeba jej obierać. Skórka rozpływa się w ustach.
A na jesienne dekoracje wysiałam dynię ozdobną. 





Nasturcje będą w odcieniach żółtego, pomarańczowego i intensywnej czerwieni. Te czerwone mają     piękne ,ciemnie listki.









Groszki pachnące mam w różnych kolorach. Będą fioletowe, niebieskie, czerwone i mix. Wysiewałam je w różnych terminach i dlatego mają różne wielkości.
























Ten groszek  ma już miesiąc i będzie
miał prawie dwa metry
wysokości.

Podparłam jego wiodkie pędy
bukowymi gałązkami.










































































Wysiałam kilka gatunków malw. Te w przyszłym roku będą stanowiły tło w mojej angielskiej rabatce. 
 
 




 



















 Mięta o zapachu gumy do żucia i nowość w moim ogrodzie- wermut. Ta sporej wysokości bylina świetnie nadaje się na domowe nalewki. Zobaczymy.





















Na górnej fotce moje ukochane kosmosy , a na dole koperek.




I na koniec ogrodowe piękności,  które właśnie zakwitły.
Pozdrawiam z wiosennego ogrodu.


































12 komentarzy:

  1. Ślicznie wszystko rośnie i kwitnie. Aż miło brać się do pracy jak potem są takie efekty :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. cudownie wyglądają młode roślinki.
    co to za nasturcja z ciemnymi listkami?Mięta wermut to jednoroczna roślinka i gdzie można ją kupić? Bardzo lubie wszelkie odmiany mięty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chcesz to wykopię Ci mięte, mam jej dużo. Wejdź na email i napisz do mnie. Wermut to inna roślinka. Kosztuje ok 12 zł w przeliczeniu , bo kupowałam w Niemczech. Też mogę Ci kupić.A co do nasturcji to jest to czerwono kwitnąca odmiana. Piękna.
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. ale kolekcja, pozazdrościć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakież profesjonalne zdjęcia! Jak z jakiegoś katalogu! Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale wszystko śmiga:) Urodzajnych zbiorów i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiosna, wiosna ! Pięknie wszędzie,a u Ciebie przepięknie !
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  7. ach... cudnie i pieknie! musisz sie na tym dobrze znac. u mnie tylko pietruszka i koper no i ziola nieliczne,,, tej reszty u Ciebie to nawet z nazw nie znam:) super! urodzaju zycze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwa z Ciebie ogrodniczka. Tyle sadzonek przygotowałaś. Ja zasiałam tylko lobelię i sanwitalię i cieszę się gdy pojawiają się kolejne listki.A w ogrodzie u Ciebie same piękności.Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. W nastepna sobotę i ja biorę sie za mój balkonowy ogródek :D tyle inspiracji tutaj! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się wspaniała "uprawa" ! i plony!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zajrzałam tutaj przypadkiem, ale tak mnie urzekł Twój ogród, że będę zaglądać często, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...