wtorek, 5 grudnia 2023

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 DZIEŃ 5 PIERNICZKI Z MIGDAŁAMI

 


To był piękny dzień. Mały mrozik i piękne słońce. Na taczce przywiozłam dużo różnych gałązek. Uplotłam z nich dużą girlandę na werandę. Powtykałam gałązki w wiklinowe skrzynki.  potem przemeblowałam werandę , odśnieżyłam. Przyniosłam kraciaste poduchy i baranie skóry. Niby nic a już piękniej wygląda.do girlandy doczepiłam światełka. Jutro zrobię jeszcze wianek, przyniosę świąteczną wycieraczkę i czerwone świeczki.

W domu pachnie piernikami. Upiekłam te z migdałami oraz koniki i ludziki piernikowe co wyglądają jak bałwanki.

Zostawiam Wam przepis na pierniczki. Te są pyszne . Takie naturalne i takie retro. Pamiętacie te mikołaje z papierkiem co jako dzieci dostawaliśmy w prezencie? Ach jak ja je uwielbiałam. Te tak mi się kojarzą. 


PIERNICZKI Z MIGDAŁAMI

250 ML CUKRU ( KUBEK CUKRU O POJEMNOŚCI 250 ML)

7 ŁYŻEK MIODU

3 ŁYŻKI WODY

2 JAJKA

4 KUBKI (250 ML) MĄKI

ŁYŻECZKA CYNAMONU

PÓŁ ŁYŻECZKI MIELONYCH GOŹDZIKÓW

1 I 1/ 2 ŁYŻECZKI SODY

SZCZYPTA SOLI


DODATKOWO:

1 JAJKO DO POSMAROWANIA PIERNICZKÓW. OBRANE ORZECHY LUB MIGDAŁY DO DEKORACJI

PRZYGOTOWANIE:

CUKIER WSPYAĆ DO GARNKA DODAĆ MIÓD I WODĘ- PODGRZAĆ NA MAŁYM OGNIU DO RZOPUSZCZENIA CUKRU.


DO DUŻEJ MISKI OPTYMALNIE Z POKRYWKĄ WSYPAĆ MĄKĘ CYNAMON, GOŹDZIKI,SODĘ I SZCZYPTĘ SOLI. WYMIESZAĆ.
DO ROZPUSZCONEJ , PRZESTUDZONEJ MASY Z MIODU I CUKRU WBIĆ JAJKA. WLAĆ DO SUCHYCH SKŁADNIKÓW. WYMIESZAĆ I ZAGNIEŚĆ CIASTO. CIASTO WŁOŻYC DO MISKI Z POKRYWKĄ I ODSTAWIĆ NA 1 - 2 DNI W CHŁODNE MIEJSCE.
PO TYM CZASIE PRZYGOTOWAĆ MIGDAŁY. JA UŻYŁAM CAŁĄ PACZKĘ . ZALAŁAM GORĄCĄ WODĄ I JAK ZMIĘKŁA SKÓRKA OBRAŁAM I WYSUSZYŁAM
JEDNO JAJKO ROZTRZEPAĆ W MISECZCE.
CIASTO ROZWAŁKOWAĆ NA GRUBOŚĆ 5 MM. . WYCINAĆ PIERNICZKI , SMAROWAĆ JAJKIEM I DEKOROWAĆ MIGDAŁAMI. 1 JAJKO DO POSMAROWANIA PIERNICZKÓW. OBRANE ORZECHY LUB MIGDAŁY DO DEKORACJI

PIEC 10 MINUT 180 ST. c GÓRA DOŁ


Pierniczki po upieczeniu jeszcze lekko ciepłe chowamy do puszki. Są mięciutkie i są coraz lepsze jak leżą w puszce.






Jutro jadę na giełdę po dekoracje do wiankowych warsztatów w Pałacu Kamieniec. Już bardzo się cieszę ale muszę wstać o 3 w nocy. 







Lubię ciemierniki. Jeden wykopałam z ogrodu i kwitnie mi w szklarni. Ten ze zdjęcia jest sklepowy ale jakże piękny.



Dekoracji przybywa podobnie jak puszek z ciastkami. 
Ale śniegu ubywa i szkoda bo jest tak pięknie.
Cudowności kochani , niech ten grudzień będzie magiczny. 
Buziaki Kasia







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...