niedziela, 3 grudnia 2023

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 DZIEŃ 3 - CIASTECZKA JABŁKOWE Z GWIAZDKĄ


To chyba najpiękniejszy początek adwentu od wielu lat.  Piękne słoneczko, biały puch w ogromnych ilościach. W ogrodzie czułam się jak na stoku narciarskim. 
Pierwsze co zrobiłam to poszłam do ogrodu nakarmić ptaki. Z resztek oleju kokosowego i zbieraniny nasionek zrobiłam kubeczki z karną dla ptaków. 


Wybrałam moje ulubione kubki emaliowane. Pięknie wyglądają a i przyciągają ptasi wzrok. 


Do tego kilka czerwonych jabłek na sznureczkach. Mam jeszcze takie serduszko co wygląda jak serce ze strzałą. Na nie nabijam jabłko i ptaszki mają co jeść. A ja mam dekorację w ogrodzie.




Fajnie to wygląda, Dwa dni i nawet ogryzka nie będzie. Muszę kupić karmę dla ptaków bo nauczone ,że co roku je dokarmiam- czekają na jedzenie.


Kotka wyszła na ogród trochę na siłę . Wypchałam ją przez drzwi na werandzie. Normalnie lubi pozować i robi to wręcz natrętnie. Ale dziś jak tyko podeszłam z aparatem odwracała głowę. Moja modelka dziś bez humoru, łapki zmarzły i miała focha.



Ogród jest naprawdę piękny. Tyle śniegu to ja uwielbiam.








Ptasie kubeczki wiszą na jabłonce. Tu możemy czasem sfotografować ptaki podczas jedzenia.  Dziś biły się o miejsce na patyczku. Głodne biedactwa.






Czerwone narty już stoją w przedpokoju ale sanki ciągle zmieniają miejsce w ogrodzie. 












Emaliowane dzbany pod grubą warstwą śniegu.







Jabłka to jedna z moich ulubionych dekoracji. Do tego kilka gałązek i gotowe.




Gdy na dworze zimno można w domu poszaleć, wypić coś ciepłego , upiec ciasteczka.





Upiekłam takie małe ciasteczka z gwiazdką. Ja użyłam jabłek ale może być marmolada.
Śmiało można je zamrozić.





CIASTECZKA JABŁKOWE Z GWIAZDKĄ

•2½ szklanki mąki
•łyżeczka proszku do pieczenia
•kostka zimnego masła
•małe opakowanie waniliowego serka homogenizowanego
•2 żółtka
•szczypta soli
•²/³ szklanki cukru pudru
•opakowanie cukru waniliowego dodatkowo:
•6 dużych jabłek
•2 łyżeczki cynamonu
•cukier puder

Przesiej mąkę z proszkiem, dodaj pokrojone masło, resztę składników i zagnieć gładkie ciasto. Owiń folią i włóż do zamrażarki.

Jabłka obierz, pokrój na kawałki, podsmaż z odrobiną cukru i cynamonu. 
Małe foremki wyłóż ciastem, na to ostudzone jabłka i gwiazdka z ciasta. 
Piecz 30 minut w 175ºC. Ostudź i oprósz cukrem pudrem.



Moje ciasteczka posypałam czerwonym pieprzem. Podbija smak jabłek.






Dziś trochę bieganiny u nas. Dekorowanie, malowanie i woskowanie mebli. Nie ma to jak sobie zorganizować adwentowy czas. Ale mam bardzo dużo pracy na ten tydzień i muszę się zmobilizować . Ten tydzień to wielkie wyzwanie. We wtorek jadę na giełdę kwiatową po gałązki i dekoracje na warsztaty wiankowe, które robię w Pałacu Kamieniec. Jeśli chcecie zapraszam serdecznie . 10 grudnia godzina 11 . Mam też duże dostawy w sklepiku. Prywatne dekoracje do nas do domu. Muszę zrobić girlandy na werandę i drzwi wejściowe. Duży wianek na wejście i dwa małe na drzwi od altanki. Do tego muszę przynieść gałązki do dekoracji skrzynek na werandzie. Mam już kilka gałązek wbitych w skrzynki ale biednie jakoś wyglądają.



Dziś rozłożyłam świąteczne szaliki w kratkę- to moje ulubione szaliko bieżniki na święta. 
Udekorowałam trochę łazienkę. Poducha z jeleniem już na miejscu. Jedna bo drugą gdzieś upchałam. 
Arek przeszlifował nasz sypialniany sufit  i pomalował ściany. Ja sprzątałam całą sypialnię. Lubię remonty bo można posprzątać wszystkie zakamarki. Jutro wytrzepię dywan na śniegu i wywietrzę pościel. Jak będzie słońce i minus to idealne. 




Trochę późno z tym postem ale przed 24 dam radę. No ale tak bywa jak człowiek sobie wymyśli zbyt wiele . A ja tak mam. Zawsze coś mi wpadnie do głowy- często nad ranem przy porannej kawie i potem biegam jak szalona.
















To teraz życzę Wam kolorowych i bardzo słodkich snów. Widzimy się jutro. Jutro będą miękkie pierniczki, bo koleżanka podpytuje o przepis. Te są przepyszne i bardzo proste. 
Dobrej nocy i ściskam Was cieplutko. Kasia


 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam zaglądać na Twój blog. Tyle spokoju i sielskości. Do tego jak zawsze pięknie. Dziękuję za kolejny, świetny przepis na ciasteczka..
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się ucieszyłam, że powróciłaś do blogowania. Na pewno Twoje optymistyczne wpisy niejednego wybudziły z jesienno zimowego letargu i wyleczyły z depresji, bo widząc obrazki z Twojego domu i ogrodu nie można nie zapałać do działalności. Czekam na jutrzejsze pierniczki, całej uroczej rodzince serdeczne pozdrowienia z Wilna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie wspaniałe zdjęcia, cudowny klimat!! 😍

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...