poniedziałek, 4 grudnia 2023

KALENDZRA ADWENTOWY 2023 DZIEŃ 4 - MIĘKKIE PIERNICZKI W CZEKOLADZIE

 


Grudzień jest miesiącem małych przyjemności. Jedną z nich jest palenie świeczek. Zawsze były dla mnie ważne. Zawsze musiałam z nimi uważać. Palę ich sporo. Lubię ten blask i tańczące płomienie. Teraz kiedy wieczory są długie , świece dają nam taki milutki blask i klimat.


Świeczki fajnie są na prezent i bardzo lubię je dostawać. Są takie piękne zapachy, w przepięknych naczyniach. Natalko dziękuję - świeczka w szklanym pojemniku pięknie wpasowała się do modrzewiowego wianka. Wianek zrobiony z szyszek zebranych u nas w ogrodzie. Lubię gałązki modrzewia , ale teraz wszystkie pod śniegiem.



Kolejna przyjemność to herbatki. Mogę pić prawie non stop. No z samego rana wybiera kawę ale tak herbatka to mój numer jeden .Z mlekiem , cytryną lub sokiem. Albo waniliowa lub zimowa. Pycha.
 




A do herbatki ciasteczka. To kolejna mała przyjemność i to nie tylko z jedzenia ale z pieczenia. Uwielbiam piec i mogę godzinami siedzieć w mojej kuchni.






A dzisiejsze ciasteczka posmakują nawet niejadkom. Dzieci uwielbiają ciasteczka w czekoladzie. Te gwiazdki to pierniczki. Miękkie i aromatyczne. Robi się je bardzo szybko , a ciasto w obróbce jest bardzo przyjemne. I smaczne na surowo. Wiem,że nie wolno jeść surowego ciasta ale zawsze skubię po kawałeczku.




A wracając do Bartka to codzienną grudniową przyjemnością jest zaglądanie do torebek z numerkami. Są tam drobiazgi ale czeka i bardzo się cieszy, To już tradycja u nas w domu.





Poducha z jeleniem od lat z nami. Druga nadal poszukiwana.























Przepis na pierniczki zostawiam i uciekam spać bo dziś się wyeksploatowałam przy naszych drewnianych podłogach. Szorowałam, ługowałam . Jest super ale w plecach czuć.  Zagniotłam też dwa ciasta na pierniczki. Będą ludziki i pierniczki z migdałami. Pyszne proste.



MIĘKKIE PIERNICZKI W CZEKOLADZIE

350 G MĄKI

10 G PROSZKU DO PIECZENIA

175 G BRĄZOWEGO CUKRU

25 G CIEMNEGO KAKAO

10  G PRZYPRAWY DO PIERNICZKÓW

170 ML MLEKA

30 ML OLEJU

WSZYSTKIE SUCHE SKŁADNIKI WYMIESZAĆ, WLAĆ MLEKO I OLEJ. ZAGNIEŚĆ CIASTO. ROZWAŁKOWAĆ NA GRUBOŚĆ 1 CM  WYCINAĆ DOWOLNE KSZTAŁTY I PIEC 10 MINUT W NAGRZANYM DO 180 ST. C PIEKARNIKU, NIE DŁUŻEJ BO ZROBIĄ SIĘ CHRUPIĄCE A MAJĄ BYĆ MIĘCIUTKIE.  WYSTUDZIĆ . ZANURZYĆ W PŁYNNEJ CZEKOLADZIE. 

JEŻELI LUBICIE TAKIE SKLEPOWE MIĘKKIE PIERNICZKI TO TE PRZYPADNĄ WAM DO GUSTU . DZIECI BĘDĄ ZACHWYCONE


CUDOWNEGO WIECZOFRU I BARDZO DZIĘKUJĘ ZA WSZYSTKIE KOMENTARZE. MOTYWUJĄ DO PISANIA. WSZYSTKIE PRZECZYTAŁAM I NA WSZYSTKIE ODPOWIEM. OIECUJĘ.

PA PA I DO JUTRA. KASIA


2 komentarze:

  1. Pięknie, magicznie....kocham święta. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też grudzień jest miesiącem magicznym. Od zawsze. Jako dziecko z niecierpliwością czekałam na ten miesiąc.
    Bardzo miło u Ciebie i klimatycznie. Przyjemnie się ogląda twoje zdjęcia. Fajny chłopaczek ten twój syn.

    My w ramach Mikołaja robimy sobie wycieczkę na Klimczok w sobotę. Wierzę że będzie zimowo, epicko i bajkowo bo zima w górach ma być

    Spokojnej nocy

    Kasia Dudziak

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...