poniedziałek, 16 grudnia 2019

KALENDARZ ADWENTOWY 2019 - DZIEŃ SZESNASTY- MAGDALENKI


Takie małe ciasteczka o uroczej nazwie Magdalenki. Mięciutkie, pachnące cytrusami. Niby nic , a i pyszne i piękne. No może niezbyt pasują do grudnia, bardziej może na Wielkanoc ale musiałam je upiec. 



Piekłam je w sylikonowej foremce  na 8 ciasteczek. Ale jedna upiekła się w starej metalowej foremce, którą kupiłam w uroczym antykwariacie w Poczdamie. Do dziś żałuję, że nie kupiłam całego zestawu. Były takie pojedyncze i były całe blaszki. Ach jaka szkoda.  Moją foremkę kupiłam wtedy z przeznaczeniem na świecznik. 
Szkoda. Szkoda. No cóż mam sylikonowe, choć nie lubię sylikonowych foremek, a już na małe babeczki to wręcz nie cierpię. Zawsze się przyklejają. Macie doświadczenia z sylikonowymi foremkami na małe wypieki? Trzeba smarować? Ponoć nie? Posypywać bułką, mąką, orzechami????
Czy inna temperatura pieczenia?
Mi wychodzą wszystkie drobne wypieki z metalowych foremek, a sylikon zawsze robi problemy;-(


Może wie,że ja nie lubię plastiku. 
Nie cierpię plastiku i skutecznie omijam go w moim życiu. 
Od dwóch lat nie kupiłam reklamówki, nie kupuję wody mineralnej w butelce , bo pijemy filtrowaną kranówkę i gazujemy ją w Soda Stream. No dziecko pije ale staram się mu tłumaczyć i przekonywać do jego metalowej butelki, do szkła. Ale to długa historia z naszym Bartkiem.
Po zakupy chodzę z własnymi siatkami i najlepsze jest to jak ludzie przy kasie patrzą z niedowierzaniem ile taka siatka pomieści. Wiecie takie retro siatki jak na szydełku. Mega fajne. 
Ale o śmieciach , plastiku i przemyślanych zakupach można pisać i pisać. Muszę nad sobą popracować ale i tak uważam ,że dużo zrobiłam przez ostatni rok dla rodziny, dla środowiska, dla mnie samej. 
Ale miało być o Magdalenkach.
Ciekawe, bo moja piernikowa koleżanka Magda piecze mi Katarzynki, a ja jej jutro dam do kawy Magdalenki;-))





Pyszne ciasteczka z lukrem pomarańczowym. Cukier puder i sok pomarańczowy . Ucieramy ,polewamy i wcinamy.







A przepis pochodzi z
https://www.mojewypieki.com/przepis/magdalenki



Kiedyś je piekłam i dekorowałam perełkami z cukru. Wyglądały ślicznie. Ale lukier lub cukier puder wystarczą w zupełności. 
Proste , pyszne. Idealne na prezent. 
U nas zniknęły prawie błyskawicznie. No mam jeszcze dla Magdy do herbatki, jak do mnie wpadnie , bo ona tak wpada, pogada i leci dalej lukrować te swoje dzieła sztuki. Jaka ona zdolna. Jak ja jej tego talentu zazdroszczę. 
Jutro zobaczycie zdjęcia świątecznych pierników a po jutrze będą choinki we wzory - jak to Magda powiedziała....jakich świat nie widział;-)))
Jutro będzie strucla z orzechami. Piekłam wczoraj i już śladu nie ma. Pyszna z rumem. Posmakuje Wam.
Do jutra . Dziękuję za wszystkie komentarze;-) , miło mi ,że jesteście tu ze mną i czytacie te moje posty adwentowe;-) .
Dobrej nocy i magicznego wieczoru. Pa Kasia












7 komentarzy:

  1. Ale tu pięknie, jestem pierwszy raz, ale wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nabrałam ochoty na magdalenki, po świętach upiekę🙂. Ja też zdecydowanie wolę matalowe foremki, silikonowe mam do muffinek i szczerze mówiąc przeszkadza mi to, że tak bardzo ,,przechodzą,, zapachami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kształt, nie znałam ich :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Stara foremka jest ekstra. Mam w życiu mało słabości. Kupowanie foremek do ciastek jest jedną z nich. Mam ich trochę, głównie z Włoch ponieważ oni przodują w małych ciasteczkach. Cóż, w życiu trzeba mieć słabości, żeby poznać mocne strony sobie. Z tym drugim idzie mi zacznie gorzej. Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra Aśka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja smaruje foremki silikonowe olejem i ciasto zawsze ladnie odchodzi, a mam nawet takie mikroforemki z drobniutkimi wzorkami.
    Wydaje mi sie, ze jakos silikonu ma tutaj duze znaczenie-wiekszosc moich to pewniaki z pewnego kawowego sklepu na T. (bez dalszej kryptoreklamy;)).
    Lece piec magdalenki-nabralam ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem,ze ja również wolę metalowe foremki:))nawet po silikonowych foremkach na mafinki kupiłam zwyczajne na babeczki metalowe:)))bardzo lubię magdalenki:))kiedyś na targu udało mi się kupić takie stare metalowe foremki i również do dziś żałuję ,że nie kupiłam całego zestawu:))))ale czasem człowieka tak zaćmi:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. https://ekoforemki.pl/pl/p/Foremki-do-MAGDALENEK-duze-6%2C0-cm-10-szt./373

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...