środa, 2 grudnia 2015

Kalendarz adwentowy - dzień drugi


DZIEŃ DRUGI
Moja świąteczna skarpeta otwarta, a w niej rogaliki waniliowe. Pyszne, proste. Robię je od lat. 

ROGALIKI WANILIOWE

Składniki:
250 g mąki
szczypta soli
125 g cukru
155 g zmielonych migdałów ( bez skórki)
250 g masła
3 żółtka
zapach waniliowy

Wszystkie składniki zagniatamy. Odstawiamy na pół godziny do lodówki.
Następnie dzielimy ciasto na kawałki, rękami toczymy wałeczki, kroimy na kawałki. Następnie w rękach toczymy kulki, z kulek robimy wałeczki , formujemy rogaliki , układamy na blaszce.
Pieczemy w 180 C aż będą lekko złote. Zajmie to ok 12 minut w zależności od piekarnika. Mają być raczej jasne niż brązowe.
Blaszkę z rogalikami wyjmujemy z piekarnika, czekamy chwilę bo rogaliki są bardzo kruche. Następnie jeszcze ciepłe obtaczamy w cukrze i odkładamy na kratkę by dobrze wystygły. Przechowujemy w puszcze. 

Dekoracja
Cukier puder wymieszany z cukrem waniliowym

Moje rogaliki zrobione na początku grudnia jadłam jeszcze w styczniu i były pyszne , kruche. Polecam ten sprawdzony przepis. 



Rogaliki pakuję w małe woreczki i rozdaję znajomym. To już taka moja tradycja.




I jeszcze jedna niespodzianka. BARDZKIE PIERNIKI.
Do każdej skarpety wrzucam kilka fotek z piernikami od Magdy Topolanek.



Tak wygląda mój świąteczny kredensik w dolnym mieszkaniu. Udekorowałyśmy go wspólnie z Magdą.


Pierniczki oczywiście autorstwa Magdy;-)




Życzę Wam miłego dnia i do jutra. Kaśka


25 komentarzy:

  1. Bardzo podobają mi się te proste rogaliki. Tylko zawsze się zastanawiam czemu sól w takich wypiekach? A na te zimowe pierniczki nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sól ponoć dodaje smaku. Nie wiem ale na wszelki wypadek dodaję.sama zachwycam się pierniczkami. Zdolna ta Magda.pozdrawiam Kaśka

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Upieczone:)) jejku jakie pyszne! brak słów :)))) raczej nie doczekają... nawet jutra :)))

      Usuń
    2. I jak wyszły? Zostało coś jeszcze? Pozdrawiam Kaśka

      Usuń
    3. właśnie dzisiaj zjadłyśmy ostatnie.. oczywiście miały być zapakowane pięknie... nie miały szans, jutro piekę następne.Fajny Twój kalendarz,czekam na każdy dzień :))

      Usuń
  3. Dzień dobry!
    Jak ja lubię wpadać do Domu pod brzozą z wizytą. Tutaj wszystko takie piękne i smakowite. Podziwiam wszystkie prace i słodkości. Pierniki są cudne, też chciałabym umieć tak dekorować.Skarpetki i pudełko w gwiazdki super.
    Zawsze dodaję szczyptę soli dla podkreślenia słodkości - tak mi mówiła mama.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo mi miło. A ta sól podkreśla słodkość. Dobrze że zawsze dodaję. Ściskam Kaśka

      Usuń
  4. Skuszę się na ten przepis rogalikowy ! A na kredensik można się gapić i gapić !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Ali, ja też się gapię na ten kredens :)

      Usuń
    2. Przepis polecam. A kredens stał sobie tak przy ulicy. Biedny, podrapany. Nikt go nie chciał. No i trafił do mnie. To była miłość od pierwszego wejrzenia. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz. Kaśka

      Usuń
  5. Pierniczki ą przesliczne, a rogaliki tez piekę zawsze na święta ulubiony przysmak moich wnuków.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rogaliki piekę chyba od 20 lat. Wszystkim smakuje. Ściskam Kaśka

      Usuń
  6. Cudny kredens :) Aż zapachniało rogalikami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kredens przeszedł wielką metamorfozę. Teraz jest moim ulubionym meblem. Rogaliki czuć nawet w piwnicy. Pozdrawiam serdecznie Kaśka

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia i aranżacje!!!
    Rogaliki to specjalność mojej siostry ;p Ja tradycyjnie pozostanę przy pierniczkach :))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co roku piekę bardzo dużo ciasteczek, pierniczków. No i mam Magdę , która nas rozpieszcza. Pozdrawiam Kaśka

      Usuń
  8. Kredens już pięknie wystrojony :)) Rogaliki na liście ,piekłam w zeszłym roku są przepyszne :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dolnym mieszkaniu jest już bardzo świątecznie. I czuć zapach świąt. Ściskam Kaśka

      Usuń
  9. Rogaliki upieczone U mnie bardziej przypominają ciasteczka Nie mogę jeszcze wyczuć mojego piekarnika Trochę za niską temperatura i się z lekka rozlały Jutro wezmę do pracy do kawki Do świąt nie doczekają Smaczne Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra Asis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam taki piekarnik co mi z tyłu przypieka. Muszę obracać blaszkę. Spokojnie wyczujesz swój piekarnik. Pozdrawiam serdecznie. Kaśka

      Usuń
  10. o jak pysznie w piątek rogaliki z E. zrobimy :-))))

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smacznego życzę. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za odwiedziny. Kaśka

      Usuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...