wtorek, 15 grudnia 2015

Kalendarz adwentowy - dzień piętnasty


Oj piekę i piekę. Dziś piętnasta skarpeta , a w niej orzechowe ciasteczka w łaty.


ORZECHOWE CIASTECZKA W ŁATY

składniki
275 g mąki
łyżeczka proszku do pieczenia
100 g cukru
1 cukier waniliowy
szczypta soli
1 jajko
125 g masła 

Z tych składników zagnieść ciasto. 
Z kuli ciasta odjąć jedną trzecią i dodać do niej czubatą łyżkę kakao. Zagnieść
Pozostałe dwie trzecie ciasta połączyć z 50 g drobniutko posiekanych orzechów. 
Zagnieść.
Teraz wałkujemy nasze białe ciasto z orzechami na grubość ok 1 cm. Na ciasto nakładamy poskubane kawałeczki ciemnego ciasta i wałkujemy na ok 5mm. Powstanie fajne , łaciate ciasto.
Wycinamy dowolne kształty. Pieczemy ok 10 min w 180 C. Ja piekłam nieco dłużej. 
A zapomniałam . Przed pieczeniem posypałam ciasteczka kandyzowanym cukrem.
Są pysze. Proste i takie do maczania w herbatce jak ktoś lubi. Mój Bartek się zajada.






A na koniec szybki wianek , taki do grubej świeczki.
Potrzebujemy dekielek od np serka sernikowego, kawałek gazety, cienki drut, klej na gorąco i orzechy.


W dekielku wycinamy środek, owijamy gazetą. Doklejamy orzechy, mech, małe szyszki, ew. spryskujemy sztucznym śniegiem. 



Do jutra. Dziękuję za wsparcie i to, że mnie odwiedzacie, komentujecie.
Pa pa Kaśka


23 komentarze:

  1. uwielbiam takie ciasteczka, śliczne są ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Odwiedzę w wolnej chwili. Miłego wieczoru życzę Kaśka

      Usuń
  2. Dziś piekłam z córeczką budyniowe ciastka i ostatnią turę pierników ;) myślałam że to ostatnie drobne ciasteczka a tu znów przepis na pokuszenie :)
    Ozdoba na świece świetnie się prezentuje!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciastka się pyszne. Bartek ma dwa i pół roku i ciągle je podjada. Uf uporałam się z komentarzami :)nareszcie jestem na bieżąco. Miłego wieczoru. Pozdrawiam i życzę miłego pieczenia. Kaśka

      Usuń
  3. Wianek bardzo mi się podoba, fajnie by wyglądał na wigilijnym stole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam go specjalnie do grubej ,białej świeczki. Lubię takie naturalne dekoracje. Pozdrawiam serdecznie Kaśka

      Usuń
  4. Gratuluję dotarcia do 15-tego dnia. Trzymam kciuki za kolejne. Oglądam, podziwiam i czekam na kolejny dzień. Pozdrawiam Do zobaczenia. Do jutra. Asis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Już bliżej jak dalej. Uściski Kaśka

      Usuń
  5. Ciasteczka wyglądają super,tak jak i wianeczek :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie upiekłam ciasteczka budyniowe i cynamonowe kwiatki ( gwiazdkowa foremka gdzieś się zapodziała). Mąż zjadł już chyba połowę budyniowych, są przepyszne.
    Mam zamiar zrobić jeszcze oranżetki. Moja mama i ciocia moczą skórki przez 24 - 48 godzin, zmieniają często wodę i dzięki temu nie ma goryczki z albeda ( nie usuwają go).
    Choinki w łaty są super; wianek również bardzo mi się podoba.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i mam kolejne zadanie. Skórki zrobię jeszcze przed świętami. To u Was bardzo słodko. Te budyniowe są pyszne. Pozdrowienia dla całej rodziny. Kaśka

      Usuń
  7. Ciasteczka w łatki i jeszcze z orzeszkami, muszę takie upiec, koniecznie.A wianek, cudoo.Masz taką fajną właściwość pokazywania sposobu zrobienia, że wszystko wydaje się takie proste. Z wielką ciekawością zaglądam, co nowego nam zaproponujesz. Pozdrawiam. E.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo większość dekoracji robi się szybko. Lubię te proste do wykonania. A że do cierpliwych nie należę, to efekt musi być na już :). Uściski Kaśka

      Usuń
  8. Witam. Twój kalendarz adwentowy, to super pomysł. Podziwiam Ciebie bardzo za zaangażowanie i determinacje, szczególnie teraz kiedy jest tak dużo do zrobienia. Goszczę u Ciebie codziennie.
    Fajne zdjęcia!-uwielbiam je!
    Piekłam waniliowe rogaliki wg. Twojego przepisu - są rewelacyjne! Trzeba było zrobić od razu z podwójnej porcji :-)
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. Czekam z niecierpliwością na kolejne "kartki z Twojego kalendarza".
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu z takim dopingiem to na sto procent dotrwam do końca. Mam jeszcze dużo pomysłów a dni tak niewiele :). Ściskam Kaśka

      Usuń
  9. wianek zachwyca, żeby zrobienie go było takie proste.... podziwiam cudo

    OdpowiedzUsuń
  10. Edytko, on jest mega prosty. Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  11. Znalazłam coś fajnego, może się skusisz:
    http://blaukitchen.com/2012/11/05/galletas-para-una-caja-de-galletas-igual-a-mucha-galleta/
    http://sixinthesuburbsblog.blogsplot.com/2012/07/possom-shortbread-cookies-with.htm

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za link. Przesłałam do Magdy. Może ona upiecze;-) bo ja już nie dam rady - czasowo.Drugi link nie działa. Ściskam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że teraz będzie wszystko w porządku (zjadłam literkę l ) http://sixinthesuburbsblog.blogspot.com/2012/07/possom-shortbread-cookies-with.html
      Moje ciasteczka (czytaj gwiazdki) cynamonowe stwardniały, czy później jeszcze zmiękną?

      Usuń
  13. Wianek świetny. Muszę zapamiętać i jak czas pozwoli trochę się pobawić :) Może też mi coś wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń
  14. To taki ekspresowy wianek. Dasz radę przed świętami. Pozdrawiam serdecznie Kaśka

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...