wtorek, 1 grudnia 2015

Kalendarz adwentowy - dzień pierwszy



No i mamy pierwszy dzień grudnia. Zaczynamy wielkie odliczanie do świąt. Jak ja uwielbiam ten czas. Nie lubię listopada, choć w tym roku był naprawdę piękny i ciepły. I dlatego bardzo się cieszę na grudzień. Obiecałam, że każdego dnia napiszę kilka słów i zrobię coś słodkiego  lub jakąś dekorację. 
Gotowi zaczynamy. 
DZIEŃ PIERWSZY

Skarpeta nr 1 , a w niej przepis na 
Marcepanowe rogaliki

Składniki:
200 g masy marcepanowej ( dr Oetker taka kostka)
80 g cukru
1 białko
ok 50 g płatków migdałowych
Dekoracja:
Czekolada ok 100 g
Przygotowanie:
Masę marcepanową podzielić na małe kawałeczki, dodać cukier, białko i wymieszać mikserem na najniższych obrotach. Ważne żeby wszystko dobrze się połączyło.
Nabieramy łyżeczką bardzo klejącą masę ( jest bardzo klejąca , ale taka ma być), wałkujemy w rękach ( ręce muszą być mokre) wałeczki ok 5 cm i obtaczamy w migdałach. Formujemy rogaliki i układamy na wyłożonej papierem blaszce. Pieczemy 15 min w 180 C ( góra - dół) 160 C ( termoobieg)
Suszymy na kratce. Końcówki rogalików zamaczamy w roztopionej czekoladzie.
Przechowujemy do dwóch tygodni szczelnie zamknięte w metalowej puszce .
Robiłam je pierwszy raz. Przepis znalazłam na opakowaniu niemieckiej masy marcepanowej dr Oetker. 
Rogaliki są pyszne, miękkie i bardzo ładne.Gorąco polecam.










A na koniec fotki wianków , które zrobiłam Bartkowi do przedszkola. 




Życzę Wam miłego dnia i do zobaczenia jutro.
Kaśka

9 komentarzy:

  1. Kasiu, pierwszy dzień grudnia, najmagiczniejszy miesiąc w roku... U ciebie takie pyszne ciasteczka, cudowna atmosfera. No pięknie. Wspaniałego Adwentu i ślę cieplutkie uściski :)!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia dziękuję. Życzę Wam słodkiego adwentu. Pozdrawiam Kaśka

      Usuń
  2. Rogaliki wyglądają smacznie W sobotę zrobię, może wyjdą dobrze Nie mam serca do pieczenia Chociaż na Twoich starszych postach znalazłam ciasto czekoladowe Zrobiłam O dziwo wyszło mi. Mistrzostwo świata. Wszyscy się zajadalu. Miłego wieczoru. Do widzenia. Do jutra. Asis

    OdpowiedzUsuń
  3. witaj Kaśka,
    jak tu ładnie.
    weszłam i zachwycam sie każdym zdjęciem, piękne.
    wianuszek w kształcie serca uroczy, idę dalej.

    pozdrawiam
    Martita

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za przepis:)postaram się zrobić:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę koniecznie wypróbować przepis, wygląda bosko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne świąteczne kadry! Przepis jest bardzo smakowity :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W zeszłym roku wypróbowałam Twój przepis na rogaliki orzechowe. Były przepyszne, a dzieciaki nie mogły się od nich oderwać. Ten na pewno też wypróbuję. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale piękne dekoracje! Lubię tu wejść, z rana, na spokojnie, rozsiąść się w fotelu i nacieszyć oczy tym, co widzę na zdjęciach... Pieknie tu, u Ciebie :)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...