piątek, 11 grudnia 2015

Kalendarz adwentowy - dzień jedenasty



Ostatnio przetestowałam ciasteczka waniliowe. Pyszne , bardzo aromatyczne , smakują jak budyń waniliowy.
Budyniowe ciasteczka waniliowe

Składniki:
250 g masła
100 g cukru pudru
1 cukier waniliowy
260 g mąki
3 opakowania budyniu waniliowego ( każdy 35 g) ( ja użyłam dr Oetker Bourbon wanilia)
1 łyżka mleka
Miękkie masło ucieramy, dodajemy cukier puder, cukier waniliowy. Następnie mieszamy mąkę i proszek budyniowy i porcjami wsypujemy do utartej masy maślanej. Wlewamy mleko. Zagniatamy ciasto.
Wycinamy dowolne kształty. Odciskamy dekoracyjne wzorki. Ja odbiłam gwiazdkę. Pięknie wyglądają odbite serwetki. Próbowałam odbić  serwetkę ale moja była zbyt delikatna. Musi mieć zdecydowanie gruby splot. Pieczemy w 175 C przez ok 15 minut na złoto - słomkowy kolor. Lepiej jaśniejsze niż zbyt spieczone.
Możemy użyć innego smaku budyniu , wtedy nasze ciasteczka zupełnie zmienią smak. 
Polecam, bo smakują jak budyń waniliowy. 



Czy robiłyście już ciasteczka z budyniem. Ja piekłam takie pierwszy raz. Oczywiście przekładane kremem budyniowym już robiłam, ale te dzisiejsze piekłam pierwszy raz.







Jutro podam przepis na ciasto korzenne pieczone w słoiku.


A poniżej zeszłoroczne fotki.





Choinka z piernika od Magdy Topolanek.



A tak wyglądał w zeszłym roku  mój świąteczny stół w kuchni.
A dziś zrobiłam ogromną ilość skórki pomarańczowej. Suszy się i czeka na kąpiel w gorącej czekoladzie. To do jutra. Miłego wieczoru.


13 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł z wyciskaniem wzorów na ciasteczka. Lubię oglądać Twoje zdjęcia. Pozdrawiam. Do zobaczenia. Do jutra. Asis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię różne wzorki na ciastkach. Ile to razy wzory rozpływały się. Ale ten przepis jest super. Polecam też do ciastek - stęplowanych.

      Usuń
  2. Jakie znowu serwetki? |Od dłuższego czasu podglądam,podziwiam i podziwiam......
    Proszę więcej komentarza,instrukcji do serwetek. Jeszcze pytanie - nie dajemy jajek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie wystraszyłaś z tymi jajkami. Nie dajemy. Sprawdziłam. A serwetki kładziemy na rozwałkowane ciasto i lekko wałkujemy, wciskając serwetkę
      zdejmujemy serwetki, wycinamy ciastka. Moja serwetka była zbyt cienka i dlatego wzór był mało widoczny. Muszę przetestować na innym przepisie. Ściskam Kaśka

      Usuń
    2. Upieczone,pychotki!! Dzięki Kasiu

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, staram się. Pozdrawiam serdecznie Kaśka

      Usuń
  4. widzę że coddzienie jakieś pyszności - zazdroszczę domownikom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak piekę i piekę. I mam nadzieję że wytrzymam do 24. pozdrawiam i życzę miłego wieczoru. Kaśka

      Usuń
  5. Te codzienne wpisy są cudowne! Zdaję sobie sprawę ile czasu i wysiłku kosztują... Tym bardziej dziękuję za piękne i smaczne inspiracje.
    Bardzkie pierniki...napatrzeć się nie mogę :)
    A ciasteczka dziś z maluchami przetestujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobione! Dzieciaki się zajadają nimi :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...