czwartek, 5 grudnia 2019

KALENDARZ ADWENTOWY 2019- DZIEŃ PIĄTY - CIASTECZKA ANYŻOWE CHRABELI


Dziś mam dla Was przepis na bardzo proste i szybkie ciasteczka. Tylko trzeba je zostawić na blaszce na kilka godzin by sobie poleżały w spokoju.
Nazywają się BADENER CHRABELI.

Powiem Wam, że są chrupiące i dość twarde pierwszego dnia. Przypominają anyżowe ciasteczka z dzieciństwa. Ale warte wypróbowania i powiem Wam ,że podbiły moje podniebienie;-)))
Bardzo uzależniają.







CIASTECZKA ANYŻOWE
250 g mąki
2 jajka
250 g cukru
łyżka sproszkowanego anyżu
skórka otarta z cytryny lub pomarańczy

Cukier i jajka utrzeć do białości, dodać przyprawy , skórkę i porcjami mąkę. 
Z ciasta zrobić wałeczki grubości palca , kroić na kawałki, formować półksiężyce, nadcinać nożem i układać na blaszce.
Suszyć kilka godzin na blaszce.
Piec 15 minut 1 190 stopni C.
Są super i polecam.
Przepis ze starej , niemieckiej książki kucharskiej.












 Jak zawsze dużo zdjęć;-))
















Życzę Wam smacznego.





A na kuchennych drzwiach zawisło drewniane serducho.  U nas sielsko. I tak lubię najbardziej.


A teraz kilka migawek z mojej łazienki.


Proste gałązki i szyszkowa girlanda na łazienkowej półeczce. To jedyne miejsce w naszym domu , które jest całe bardzo białe.

Siedziałam dziś w domu i nagle dzwoni kurier ,że ma paczkę . dziwne, bo jakoś nie spodziewałam się niczego.
Ale kurier dał mi paczkę, otwieram a tam prezent, zapakowany w biały papier i czerwona wstążeczka.
A w środku...
Koronkowe bombki od Moniki.....
Moniko dziękuję, dokładam do mojej kolekcji. Uwielbiam Twoje bombki i podziwiam za cierpliwość, piękne wzory i ogólnie za zdolności;-))



Ależ piękne. 







Powiesiłam kilka w łazience. Do tego świerkowa gałązka i jest pięknie.




 Na parapecie moje geranium, bombki i z boku moje awokado, którego na zdjęciu nie widać , bo awokado kiełkowało od czerwca i gdy już miało ok 5 cm , kot ugryzł mi czubek no i awokado ma małe listki i myśli czy ma rosnąć czy czekać do wiosny.







W łazience prawie nie ma zmian , Ci co znają bloga wiedzą jak powstawała łazienka.


Górna szafka od dziadków, babcia miała ją w dużym pokoju , a w szafeczkach trzymała leki.
Dolna szafka od byłej właścicielki, a umywalka z demobilu od znajomej.


Sofa z Ikea , którą Arek musiał zmniejszyć o 10 cm . Normalnie piłą odpiłował kawałki desek w środku.



Duży, emaliowany zegar i nasza galeria.




Mega wielka szyszka przywieziona z Francji.




Hortensje z ogrodu, a stary dzban i misa z targu, przemalowane farbą w sprayu wpasowały się do łazienki.



I jeszcze skarb , stara waga;-))



Zdjęcia mieszkańców;-))


A nad tronem ;-) półeczka .





Z drzwi od kredensu powstała ramka na zdjęcia synów.


I jeszcze lustro od cioci.


Drzwi świeżo po woskowaniu, Kleją się jeszcze i jutro muszę je dokończyć i najważniejsze kupić ładne śrubki do klamki.
Nasz dom to cała wielka historia, historia naszej rodziny , mieszkańców i same pamiątki. Tu czuję się dobrze i bezpiecznie, a gdy przez chwilę pomyślę by może zmienić coś, zrobić nowocześniej to za chwilę patrzę na wszystko z wielką miłości i nie chcę nic zmieniać. Serce by mi pękło , gdybym musiała coś wyrzucić z rodzinnych pamiątek;-))

A ja przy świeczkach, lampkach i gorącym kakao podgryzam ciasteczka;-)) i żegnam się z Wami do jutra.
Dobranoc kochani i bardzo dziękuję za komentarze;-))



4 komentarze:

  1. Uwielbiam anyż.I jestem jedyną osobą w domu, która to lubi. Tak więc ciasta są idealne dla mnie. Nikt mi ich nie podkradnie. Zazdroszczę tak cudownej i wielkiej łazienki, w której mieści się nawet sofa. Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra. Aśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz je upiec. Będziesz zachwycona. A sofa w łazience jest bardzo praktyczna. Gdy synuś w wannie to ja na sofie mam chwilę dla siebie. Buziaki i do jutra 😍😍😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne i pyszne. Pozdrowienia :-))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny ciekawy przepis👌. Jak zawsze zachwycam się wystrojem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...