poniedziałek, 9 grudnia 2019

KALENDARZ ADWENTOWY 2019 - DZIEŃ DZIEWIĄTY - CIASTECZKA CYTRYNOWE




























































 



  • Dziś z pomocą Bartka powstały cytrynowe ciasteczka. Pyszne, aromatyczne. Ciasto bardzo plastyczne. Fajnie się wałkuje.

  • CIASTECZKA CYTRYNOWE
  • 300 g mąki
  • 200 g masła
  • 100 cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 jajko
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • sok z połowy cytryny
  • Z podanych składników zagnieść ciasto. Wycinać ciasteczka i piec ok 10 minut w 180 stopni C.




Szybkie w przygotowaniu, idealne dla dzieci do wycinania foremkami i do jedzenia.











Nasz mały piekarz spisał się świetnie. Teraz czas na lukrowanie dużego, piernikowego serca.








To ja uciekam , a Wam życzę smacznego i pięknego wieczoru. No i widzimy się jutro;-))












5 komentarzy:

  1. Jak się ma takiego pomocnika to ciastka można piec :-). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cukiernik pierwsza klasa. Fajnie patrzeć jak dziecko pomaga w domu. A i zdjecia bezcenne dla potomka, choć lepiej by napisać Pobartka. Jak wyrastalam z jakiejś sukienki, to moja mama mówiła, że zostawia dla mojej córki, jak kiedyś ją będę miała. Wtedy wydawało mi się to idiotyczne. Ja i dzieci to lata świetlne. Teraz moja córka ma 18 lat. I bardzo lubiła chodzić w sukienkach po mamie. Coś mi z tamtych, dziecięcych lat zostało. Tylko ja zbieram książki córki i mówię: jak będziesz miała swoje dzieci..... A ona się śmieje i mówi: mamuś, to lata świetlne. Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra Aśka

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się Twój kalendarz adwentowy. I taki słodki. Pełno w nim przepisów na teraz.

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz,że ja dziś wyciągnęłam Kuchnię Polską i znalazłam w niej przepis na te właśnie ciasteczka:))))Ale masz super pomocnika:))))też chcę takiego:))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cukiernik Pierwsza Klasa. Też chętnie korzystam z pomocy moich małych kuchcików😍, dopóki mają chęci😊 bo z wiekiem chęci im brak😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...