środa, 4 grudnia 2019

KALENDARZ ADWENTOWY - DZIEŃ CZWARTY - MAKARONIKI CZEKOLADOWE


Dziś zaplanowałam sobie wielkie pieczenie. Upiekłam makaroniki czekoladowe, przełożyłam masą krówkową, upiekłam pierniczki, takie różne do dekorowania i do zawieszenia na kubeczek. W trakcie gotowałam galaretę . I tak gdy skończyłam robić galaretę, wyciągnęłam z piekarnika ostatnią blachę pierniczków, umyłam naczynia i otworzyłam laptopa by w trakcie gdy mikser miksuje następne składniki na pierniczki napisać nowy post....zgasło światło;-((( I plany w łeb.
Więc na laptopie z komórkowym internetem powstaje szybki post.
Co porabia nasz piernikowa Magda;-)


Wypieka szopki, domki z piernika i tysiące innych wzorów. Ja dostałam taką BABY JAGĘ z Jasiem i Małgosią. Piękny;-)))
Polecam;-))


A ja dziś serwuję makaroniki. Z masą krówkową. Pycha. 









CZEKOLADOWE MAKARONIKI

CIASTO:
125 g zmielonych migdałów
25 g  kakao ( prawdziwe, bez cukru!)
150 g cukru pudru
100 g białek ( dokładnie odważyć! to  ok 4 białka )
150 g drobnego cukru do wypieków

NADZIENIE:
100 g nugatu ewentualnie nutella, masa krówkowa.

1. Zmielone migdały, kakao i cukier puder zmiksować na drobny proszek.
2. 50 g białek ubić na bardzo sztywną pianę (dokładnie odmierzyć i  nie przebić!)
3. 50 ml wody zagotować z cukrem.
4. Do ubitej piany z białek wlewać bardzo powoli gorący syrop cukrowy i ubijać mikserem do czasu aż masa przestygnie.
5. Dodać pozostałe 50 g białek i ubijać dalej a następnie wsypywać partiami suche składniki ( wymieszane migdały, cukier i kakao).
6. Masę przełożyć do woreczka lub rękawa cukierniczego . Wyciskać małe porcje ciasta na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i odstawić na 15 minut by podeschły.
7. Piec w nagrzanym do 140 stopni C piekarniku (góra _dół nie w termoobiegu).

Przełożyć masą. Pycha.
Trzeba tylko bardzo dokładnie odmierzyć składniki.





No to ja znikam a Wam życzę pięknego wieczoru i do jutra. Jutro będą pierniczki, a może i piernik;-))
Pa pa








6 komentarzy:

  1. makaroniki to moja pięta Achillesa:)))raz mi się tylko udały z siemienia lnianego a wszystkie inne próby to porażka:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę ,że jak zmielisz wszystko, przesiejesz przez sitko a potem odczekasz to wyjdą. Mi wychodzą 2 ; 1. Dwa razy tak, raz nie. Buziaki.

      Usuń
  2. Osobiście nie przepadam za makaronem ale pudełko na nie jest śliczne Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra. Aśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach makaroniki i dobry krem to bajka, a pudełko z Aldika ;-)) Uwielbiam je. Pa pa

      Usuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...