środa, 18 grudnia 2019

KALENDARZ ADWENTOWY 2019 - DZIEŃ OSIEMNASTY- KRUCHE ORZESZKI




Pamiętam je z czasów dzieciństwa. Babcia robiła je na kuchni w metalowej formie. Były pyszne ale jakoś uważałam ,że są bardzo skomplikowane.
Ale ostatnio widzę je wszędzie i normalnie skręca mnie z zazdrości , że inni mają ja nie. Więc kupiłam elektryczny wypiekacz do orzeszków, przepis od gąski i mam. Pyszne , kruche ciasteczka z pysznym kremem.

Przepis jest z insta z profili Agnieszki @gaskawdomu
Aga jest mistrzynią w kuchni i wszystko co upiekłam z jej przepisów było przepyszne. Polecam i zapraszam do Agi.


CIASTO NA ORZESZKI:
- 3 szkl.mąki
- 3/4 szkl.cukru
- 250 g masła
- 2 całe jajka
- 2 żółtka
- 1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
Z podanych składników zagniatamy ciasto,formujemy w kulkę,owijamy folią i schładzamy w lodówce ok.1  godzinkę.Przed pieczeniem odrywamy kawałki ciasta robimy kulki,wkładamy do formy do pieczenia i wypiekamy ciasteczka.Później nadziewamy je masą i zlepiamy razem ,
                                                                                KREM
- 1/2 szkl. mleka
- 100 g masła
- 1/2 szkl.cukru
- 2 łyżki kakao
- 2 szkl. mleka w proszku
Mleko,masło,cukier,kakao -wszystko razem zagotowujemy ,zestawiamy z ognia i dodajemy partiami mleko w proszku -wymieszać.


Orzeszki są wyśmienite. A do tego powstał słodki likier.
Ale to jutro .
Jutro będzie fajny dzień i już czekam na rano.
Dobrej nocy i uściski. Kasia









10 komentarzy:

  1. Upiekłam,ale w takivh pojedynczych foremkach

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka,tych ciasteczek to już na pewno nie może zabraknąć u nas na święta. Piekę je co roku i z różnymi kremami ale najlepsze są właśnie z tym który podałaś👍. Foremkę mam taką starą metalową na palnik🤩.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite!
    Ile przy okazji można się dowiedzieć z kategorii świąteczne wypieki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Draga mea,
    Cat farmec au sarbatorile in casele unde se coc dulciuri! Face parte din magie!
    Exemplul cel mai bun esti tu!!!
    Calde imbratisari, Mia

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nie znam tych ciastek. Muszę wypróbować. Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra Aśka

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, ja nie znam tych orzeszków, ale może kiedyś się skuszę, jeśli ich posmakuję u kogoś i zasmakują:)

    OdpowiedzUsuń
  7. U nas na święta zawsze robi się takie orzeszki, są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Na ten blog na pewno w przyszłości wrócę. Na tym blogu naprawdę jest bardzo dużo ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo się dowiedziałem z tego blogu .Ta wiedza bardzo mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dużo jest komentarzy . To na pewno jest bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...