czwartek, 14 grudnia 2017

KALENDARZ ADWENTOWY DZIEŃ CZTERNASY NUGATOWE CIASTECZKA



Kochani dziś tylko przepis i dużo fotek. Na resztę nie mam dziś czasu ale za to jutro zapraszam na fajny deser, dużo fotek i więcej tekstu . A może uda mi się zrobić fajne gwiazdy z gałązek. Nic nie obiecuję ale postaram się ;-)

NUGATOWE CIASTECZKA
200 g mąki
1 płaska łyżeczka proszku
50 g cukru
1 łyżka kakao
1 jajko (M)
100 g Nugatu orzechowego( ewentualnie zimnaa nutella)
50 g masła
Składnika zagnieść, schłodzić w lodówce. Następnie rozwałkować, wyciąć choineczki . Piec w 180C  przez 10 minut.


Przepis pochodzi ze strony droetker.de 





Moje ciasteczka nie są tak pięknie polukrowane jak Magdy ale starałam się.
Lukier to 1 białko i 100 g cukru pudru. Ucieramy ok 5 minut. A jajko przed rozbiciem trzeba przelać wrzącą wodą. Ale może być też tradycyjny lukier z wody i cukru . 













Kto lubi ciemierniki? Ja kupiłam jednego i ma tak dużo kwiatów,że jak będę o niego dbała to będzie kwitł do wiosny.








Uciekam bo zawsze coś.... ale dla Was buziaki za to że jesteście tu ze mną. Pa pa Kasia














6 komentarzy:

  1. Choinki rewelacja I nie daj sobie wmówić, że ich zdobienie jest gorsze od Magdowego Jest inne. Żywe kwiaty w grudniu - każde i w każdej ilości. A tak się zastanawiam, czy coś z tych ciasteczek wytrzyma do świąt czy rodzina się zaopiekowała ? Jestem pod wrażeniem Twojego zacięcia Gratuluję i trzymam kciuki Do zobaczenia Do jutra Joanna

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasiu pierniczki pierwsza klasa naprawde piekne:)Ja tez lukrowałam dzisiaj pierniczki z dzieciakami no i tez wyszły piekne ja na nasze niezdolnosci a własciwie moje:) No ale grunt to dobra zabawa przy tym wszystkim.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne ciasteczka aż mam wieki apetyt ! zjem je zjem je!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałam je już na Instagramie i wyszły Ci bajkowo, a przepis na pewno wykorzystam. Pozdrawiam serdecznie Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię smak nugatowy więc szybciutko notuję przepis i wypróbuję na te święta :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia.Wszystkie.Sprawiają,że czuję zbliżające się święta.
    Gdzie można nabyć taką "słodką"foremkę?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...