wtorek, 19 grudnia 2017

KALENDARZ ADWENTOWY DZIEŃ DZIEWIĘTNASTY MIGDAŁY W KARMELU I BABECZKI PIERNIKOWE




Już 19 dzień. Chyba dotrwam do końca ;-)
Mam dla Was pyszne muffinki piernikowe . Przepis ze strony  Kwestia smaku. Pyszne, wilgotne i aromatyczne. Pachną piernikowo. U mnie w wersji bez kremu bo nie miałam na niego już czasu;-0
Ale i tak są wyśmienite



MUFFINKI PIERNIKOWE

  • 200 g mąki,150 g drobnego cukru,1 łyżka przyprawy piernikowej, 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej ,1 łyżka cukru wanilinowego,       1 łyżeczka cynamonu, 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,      2/3 łyżeczki sody oczyszczonej, 75 ml mleka, 1 i 1/2 łyżki miodu,  125 ml oleju roślinnego,  150 ml maślanki,  2 małe jajka,                1 i 1/2 łyżki wódki orzechowej, rumu lub mleka
  • Piekarnik rozgrzać do 180 C, Foremkę na 12 muffinów wyłożyć papilotkami. Mąkę, cukier, przyprawę , kawę, cukier waniliowy,cynamon, proszek do pieczenia, sodę i sól wsypać do dużej miski i wymieszać.
  • W rondelku podgrzać  mleko z miodem do momentu aż miód się rozpuści.
  • W drugiej misce wymieszać olej, maślankę, jajka oraz alkohol lub mleko. Wlać mleko z miotem i wymieszać.
  • Teraz wymieszać suche i płynne składniki.
  • Przelać do foremek. Piec 20 min do tzw. suchego patyczka.















Lubicie wianki? Takie proste z szyszek przyklejonych klejem na gorąco. Dla nadania zimowego klimatu posypałam sztucznym śniegiem. Bardzo mi się podoba.










A jako drugą przekąskę polecam migdały w karmelu, rodem z niemieckiego jarmarku . Migdały wrzucamy na suchą patelnię i prażymy na małym ogniu ,aż będą pachnące i rumiane. Nie wolno przypalić!! Na patelnię wsypujemy ok 2 łyżki cukru pudru, i topimy bez mieszania. Gdy cukier już się roztopi to wsypujemy migdały ok 200 g , pół łyżeczki cynamonu lekko mieszamy ,aż migdały pokryją się karmelem. Wsypujemy ok łyżki brązowego cukru, mieszamy i wysypujemy na papier do pieczenia. Pyszna przekąska.









W domu już pachnie świętami. Cynamon mam chyba wszędzie. Podobnie jak lampki. Kochani ja uciekam a dla Was miłego wieczoru. Pa pa Kasia











































3 komentarze:

  1. Piękne zdjęcia Miód dla moich oczu Ale pewnie już to pisałam Wianek wygląda bardzo ciekawie Migdały w karmelu bardzo lubię, nigdy w ten sposób nie robiłam Zawsze zwykły cukier dokładałam i karmel wychodził bardzo twardy Na pewno wypróbuję Pozdrawiam Do zobaczenia Do jutra Joanna

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie😍. I właśnie dlatego uwielbiam święta Bożego Narodzenia. Zapach, który rozchodzi się po domu .Cynamon i goździki, pomarańcze, choinka...Cudownie. Wianek prześliczny. Ale z drugiej strony szkoda, że kalendarz adwentowy zbliża się ku końcowi. Będziemy tęsknić😢. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...