poniedziałek, 11 grudnia 2017

KALENDARZ ADWENTOWY DZIEŃ JEDENASTY. BABECZKI ŚWIĄTECZNE


Dziś pyszne babeczki. Moje ukochane i numer jeden. piekłam pierwszy raz, przepis znalazłam dziś rano na blogu link poniżej i musiałam je upiec.






ŚWIĄTECZNE BABECZKI

 12 SZTUK

230 masła w temp. pokojowej
150 g cukru
1 cukier waniliowy
4 jajka (wielkość M)
170 g mąki
100 g zmielonych orzechów laskowych
1 łyżeczka cynamonu
szczypta zmielonych goździków
pół paczuszki proszku do pieczenia
20 g kakao
50 g posiekanej czekolady
125 ml wytrawnego czerwonego wina
1 łyżka rumu
skórka otarta z 1 pomarańczy

Potrzebujemy jeszcze foremkę do babeczek

piekarnik rozgrzać do 180 C (góra dół)
Foremkę natłuścić.
Masło  cukier  i cukier waniliowy utrzeć do białości , dodawać po jednym jajku i dalej ubijać.
Mąkę, przyprawy,orzechy, proszek i kakao przesiać do masy i wymieszać.
Dodać pozostałe składniki i znów wymieszać do połączenia się składników.
Foremki napełnić masą i piec 20 - 25 minut . Sprawdzić wykałaczką czy ciasto się nie jest klejące.
Upieczone oponki wystudzić w formie !!!
Polukrować


 LUKIER
150 g cukru pudru
3 łyżki soku z pomarańczy. 
Utrzeć , polukrować oponki. Udekorować.

Kochani w oryginalnym przepisie są oponki. Ja niestety nie mam jeszcze foremki do oponek, ale gdy zjadłam kawałek tej babeczki to wiem ,że muszę koniecznie kupić formę do wypieku oponek. 




Babeczki są chyba najlepszymi babeczkami jakie jadłam. Są wilgotne, mocno czekoladowe i pachną pomarańczami. Polecam z całego serca i babeczki i stronę gdzie znalazłam ten przepis.





Smacznego poniedziałku. I do jutra. Kasia













6 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie wypróbować..aż mi ślinka leci..;):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia. Ślicznie wygladaja ziarna granata na śnieżnobiałym lukrze😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Babeczki jak to babeczki Bardzo ładne Ale dzisiaj zachwyciły mnie zdjęcia Mam nadzieję, że już lepiej się czujesz i przeziębienie minęło Do zobaczenia Do jutra Joanna

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis niecodzienny :) bardzo ciekawy. Babeczki wyglądają uroczo! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...