piątek, 11 grudnia 2020

KALENDARZ ADWENTOWY 2020 DZIEŃ 10 CRINKLE COOKIES - SPĘKANE CIASTECZKA





Pewnie znacie te ciasteczka. Piękne i pyszne. piekłam już w latach poprzednich. W tym roku testuję przepis z pinterestu. Są troszkę inne niż w latach poprzednich. Te są bardzo mięciutkie w środku i powiem szczerze ,są naprawdę pyszne i bardzo czekoladowe.






CIASTECZKA CRINKLE COOKIES 

SKŁADNIKI;

120 g ciemnego kakao

400 g cukru pudru

115 g miękkiego masła

4 jajka 

2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

pół łyżeczki soli

2 łyżeczki proszku do pieczenia

240 g mąki


50 g cukru pudru do obtoczenia ciasteczek

W misce ucieramy kakao, cukier i masło, dodajemy po jednym jajku, ekstrakt, sól, proszek i mąkę. Odstawiamy na 4 godziny do lodówki. ( u mnie stały na werandzie;-)

Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczać w cukrze pudrze i układać na blaszce w sporych odstępach.

Piekarnik rozgrzewamy do 180 st. C i pieczemy ciasteczka przez 10 minut. Wyjęte z piekarnika zostawiamy chwilkę na blaszce , potem studzimy na kratce.













A moje przygotowania do świąt przekładamy na sobotę. W sobotę zetniemy choinkę w ogrodzie. Nareszcie z własnego ogrodu. Piękna będzie i już nie możemy się doczekać. Ciekawe jak nasza kotka zareaguje.

Muszę powiesić lampki na altance i udekorować całe wnętrze. Może w sobotę wieczorem napalimy w piecu i posiedzimy w altance. 

Lubię te grudniowe dni choć tak szybko zapada zmrok. U nas śniegu odrobina. Tak na dachach i gałązkach. Zaraz idę na strych po sanie i stare narty. Mam nadzieję ,że w tym roku uda mi się zrobić kilka zimowych fotek . 

Post trochę z opóźnieniem ale jest. Do następnego razu.;-) Buziaczki

2 komentarze:

  1. Moje ciasto w lodówce, później będę piekła. Widzę, że zmieniłaś przepis. Ja wieczorem biegałam jeszcze po czekolady, a tu dzisiaj ciasteczka z kakao. Kasiu, które lepsze, czy nie ma większej różnicy w smaku?
    Od lat podziwiam Cię za tą pracę przy kalendarzach, jesteś WIELKA!!! Serdecznie dziękuję za przepisy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz jedne i drugie są pyszne i podobne. Ja ciągle szukam i testuję nowe przepisy. Te zachwyciły mnie na pintereście więc upiekłam. Dziękuję za komplement. Staram się choć nie zawsze wychodzi jak zaplanowałam. Podeślij fotki ciasteczek. buziaki

      Usuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...