sobota, 19 grudnia 2020

KALENDARZ ADWENTOWY 2020 DZIEŃ 17- 19 SCHMALZNUSSE, PIERNICZKI I TORT




Dobry wieczór. Mam dla Was wspaniały przepis na niemieckie ciasteczka Schmalznusse . Pycha. Chrupiące i sypkie. Nazwy nie tłumaczę, bo schmalz to smalec a nusse to orzechy. Smalcowe orzechy brzmią dziwnie. 

SCHMALZNUSSE

  • 125 g smalcu
  • 125 g masła
  • 2 łyżeczki amoniaku
  • 375 g mąki
  • 125 g mąki ziemniaczanej
  • 375 g cukru
  • 3 EL kakao
  • Wszystkie składniki zagnieść. Najpierw masa jest bardzo sacha piaskowa ale potem można ją śmiało zagnieść. Z ciasta odrywać kawałki wielkości orzecha włoskiego , formować kulki, lekko spłaszczyć i ułożyć na blaszce. Piec w 160 st. C 12 minut. Gdy wystygną - schować do puszki. Znikają błyskawicznie.
  • Nie udało mi się napisać codziennie postów, za co przepraszam ale dziś nadrabiam. Na usprawiedliwienie mam zdalne Bartka, pilne paczki w sklepiku i przygotowania świąteczne. Dziś jeszcze poszłam naładować akumulatory i wygrabiłam bardzo dużo liści ze ścieżek, w zakamarkach, Generalnie w ogrodzie można plewić , a że mam z przodu młode trawki, które się zielenią więc w ramach przedświątecznego odstresowania będę plewiła pod brzozą:-)

    Do dekoracji użyłam pomarańczy z goździkami. Robiłam z Bartkiem. Ale pięknie pachną .


    Ciasteczka pachną bardzo czekoladowo, są kruche a jednocześnie wilgotne.















    Uwielbiam pomarańcze z goździkami. Bartek chętnie je dekorował, zrobił też grejpfruta. 




    Kilka gałązek urwanych przy płocie, pomarańcze ,świeczki i łańcuch świetlny. Prosto ale pięknie to wygląda, a jak cudownie pachnie.


    Wczoraj ubraliśmy choinkę. Na bogato. Prawie wszystkie bombki zawisły. Bartek chciał więc ma dużo i kolorowo.
      Upiekłam też cudowne pierniczki do chrupania. Pewnie ich już nie polukruję ale i tak są przepyszne. A tak szczerze to najbardziej lubię bez lukru;-)


    Stare słoje od babci to moje ulubione pojemniki w kuchni , na pierniczki, proszki itd. Widać co jest w środku, a nie jak w puszce . Szukamy wiecznie.








    Na drzwiach nowy , duży wianek. Prosty i piękny. Tuje i świerk. Może zawieszę czerwoną gwiazdkę.


    Jak ja lubię te drewniane narty. Tyle lat czekają na zimowe zdjęcia w śniegu;-(

    W domu trochę kwiatów. Hiacynty już rozkwitają. Lubię najbardziej icg grube czubki wystające z cebuli. Jak kwitną lubię tylko w ogrodzie, W domu zbyt mocno pachną.




    Mogę siedzieć przy kominku z kubkiem herbaty i skubać ciasteczka. Zapalone lampki i świeczki, kot , muzyka. Uwielbiam zimowe wieczory ale już ciągnie mnie do ogrodu. Byłam w szklarni, ogarnęłam co nieco na wysokiej grządce. Rucola świetnie rośnie, jest roszponka i kapusta co wygląda jak palmy. W szklarni rośnie rozmaryn. Wszystko czeka na wiosnę.





    Na choince cała historia mojego zbierania. Uwielbiam wszystkie bombki i zabawki. Każda opowiada historię. Zrobię więcej fotek, bo te dzisiejsze nie chcą się załadować.





Jutro palimy czwartą świeczkę. Ale zleciało. Codziennie pamiętam by iść po opłatek i jakoś nie mogę dojść. Jutro muszę iść. Zadanie nr1

Upiekłam też torta na niedzielę. Prosty biszkopt nasączony wódką i krem śmietankowo - waniliowy i czekolada na górze.  Przepis podam jutro.






Kot leży w koszyczku i trzeba ładnie poprosić by wyszła gdy chcemy przynieść drewno. Fajnie to wygląda jak ona chce do koszyczka , a koszyczek pełny drewna. To siedzi przy koszyczku i ...cywo ( znaczy zasypia - tak mówiła prababci)

Jutro uzupełnię przepisy i zapalę czwartą świeczkę. Rano upiekę piernik staropolski i chyba makowce bo zjemy je chętnie też przed świętami , a nie chcę by zostały i się zmarnowały. 
Jeszcze raz przepra
szam ale nie dałam rady a przecież blog to przyjemność więc wybaczcie ;-). Dobrej nocy i do jutra. Kasia


5 komentarzy:

  1. Przepięknie u Ciebie, zdjęcia cudne. Częstuję się ciastkami, pierniczkami i tortem.....
    Miłej niedzieli, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia. Widać a przede wszystkim czuć już u Was święta :) Cudownie :)))) Wiele łask bożych życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, piękne dokaracje... Czuć klimat, bezpieczeństwo... Magię świąt. Przepięknie... Wprost zapatrzyłam się w zdjęcia. Życzymy wesołych, zdrowych świat. Niech będą magiczne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie, pięknie, ale co to jest 3 EL kakao?
    Pozdrawiam przedświątecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpinam się pod pytanie Agniechy co oznacza 3EL kakao? uwielbiam wszystko co czekoladowe i chętnie wypróbuję przepis na smalczykowe ciasteczka")

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

BUŁECZKI Z CZOSNKIEM NIEDŻWIEDZIM

Przepyszne bułeczki z czosnkowym pesto. Najlepsze jeszcze ciepłe, ale równie dobre w kolejny dzień. Można podpiec w piekarniku i znów będą c...