wtorek, 1 grudnia 2020

KALENDARZ ADWENTOWY 2020 DZIEŃ 1 GWIAZDKI Z DŻEMEM MALINOWYM


Pierwszego grudnia jak co roku stawiam sobie ambitne zadanie by codziennie coś upiec i napisać post na blogu.
Nie było mnie od wiosny na blogu. Lato i jesień zleciały bardzo szybko. Co prawda zrobiłam dużo zdjęć na bloga ale napisać już nie dałam rady. Częściej spotkacie mnie na instagramie lub na Fb.
Ale jestem i bardzo się postaram napisać kilka grudniowych postów,



Przeglądam książki kucharskie , nawet te bardzo stare niemieckie i próbuję upiec kilka nowych ciasteczek. Uwielbiam stare książki kucharskie. Zbieram gazety z przepisami, szukam w internecie i spisuje w mojej prywatnej książce kucharskiej.
Przy kawie i w towarzystwie kotki Mici planuje wypieki.


W mojej starej kuchni, którą uwielbiam, mam ceramiczną kurę , a w niej jajka od naszych kurek, które kupiliśmy wiosną i to była wspaniała decyzja. Własne jajka, własny nawóz do ogrodu i ekologiczne pożeracze kuchennych odpadków.




W szklanym pojemniku mam mąkę , a w ceramicznym proszek do pieczenia.



W ogrodzie mam orzechy włoskie . Małe drzewko posadziłam 12 lat temu. Od 3 lat owocuje , choć wiewiórki są szybsze niż my, więc zbiory orzechów mamy bardzo małe. 


Kupuję mielone orzechy ale też sama obieram i mielę w maszynce. 


Cukier waniliowy, cynamonowy i przyprawę do pierniczków też robię sama. Podam Wam moje przeprzepisy, choć pewnie każdy ma swoje wypróbowane.
Skórkę pomarańczową i cytrynową mam w dwóch dużych słoikach. Uwielbiam;-)

Już w listopadzie zbieram potrzebne składniki do wypieków, w połowie listopada zagniatam ciasto na piernik staropolski. Lubię mieć wszystko zaplanowane. 


A dziś mam dla Was kruche gwiazdki . Proste i ładne. Takie tradycyjne z dżemem malinowym. Pięknie wyglądają na talerzyku. A co piekłam  pierwszego grudnia w latach poprzednich podlinkowałam Wam poniżej. 

2019

2018

2017

2016

2015



GWIAZDKI Z DŻEMEM

375 g mąki

1 łyżeczka proszku do pieczenia

125 g cukru

125 g masła

szczypta soli

2 jajka

cukier waniliowy 

z podanych składników zagnieść kruche ciasto i schłodzić przez godzinę w lodówce. ciasteczka rozwałkować na grubość 3mm, wycinać gwiazdki.  

 

W połowie ciasteczek wyciąć dodatkowe gwiazdki w środku.

 

 Piec w 180 st. C przez 10-12 minut. 



Dżem malinowy przetrzeć przez sitko, podgrzać w garnuszku i lekko odparować. 

Ciasteczka  z wyciętymi gwiazdkami posypać cukrem pudrem. 



Ciasteczka smarować dżemem i składać.

Smacznego

























A dekoracje adwentowe mamy dwie . Jeden wianek z czterema świeczkami wisi w kuchni. Na nim kilka czerwonych i białych dekoracji.




W pokoju na stole mamy jodłowy wianek z owocami ilexa i czerwone świeczki. Jak co roku. Taka nasza domowa tradycja.


Chcę Was jeszcze zaprosić do zabawy. 
1. Wystarczy upiec coś z moich przepisów z tego roku lub lat poprzednich
2. Zrobić zdjęcie 
3. Pokazać zdjęcie Waszego wypieku  na instagramie lub Fb wraz z linkiem na mojego bloga
4. Napisać komentarz pod postem
Co 6 dni wylosujemy jedną osobę która dostanie w prezencie bon o wartości 50 zł ( z darmową wysyłką) na zakupy w naszym sklepiku oraz paczuszkę ciasteczek.
Pierwsze losowanie 7 grudnia 
A tu wklejam Wam link do mojego sklepiku  i zapraszam serdecznie na świąteczne zakupy


A dziś życzę Wam pięknego wtorku,  ja uciekam do sklepiku i potem zabieram się za wypieki. 
Ściskam cieplutko Kasia





 






















3 komentarze:

  1. Miło Cię czytać Kasiu:))))ale rozumiem ,że jesteś zapracowana:))w końcu Cię znalazłam na instagramie więc chociaż tam Cię zobaczę:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej Bożenko. Jak Ty mnie bardzo wspierałaś i motywowałaś do pieczenia i postów. Witaj kochana w kolejnym roku. Gdy napisałam ten post byłam ciekawa czy się odezwiesz. I jesteś jako pierwsza. Specjalnie nie daję jeszcze informacji na fb i insta że jestem na blou. Ciekawe, kto jeszcze o mnie pamięta. Do zobacznia przez kolejne dni. Uściski z domu pod brzozą . Kasia

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj. Dziś zajrzał i bardzo mnie ucieszył Twój adwentowy kalendarz na kolejny rok.Mam również starą kuchnie i tylko taka lubię. Jesteś dla mnie nieustającym źródłem inspiracji. Zatęskniłam za własnymi kurkami. Wnosisz ogromną radość do mojego życia. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz ;-)
Pozdrawiam Kaśka

KALENDARZ ADWENTOWY 2023 -12 - 17 grudnia JEDNO CIASTO- PIĘĆ RÓŻNYCH CIASTECZKEK

Mój stary dom i stare przedmioty z historią. Dom z duszą. Do takich domów bije moje serce. Każda stara kamienica, chatka i szopka wzbudzają ...